DERS ADI

: KENTSEL YENİLEMEDE POLİTİKA MEVZUAT UYGULAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5147 KENTSEL YENİLEMEDE POLİTİKA MEVZUAT UYGULAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ATİLLA GÖKTÜRK

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin, yerel politikalarda giderek daha fazla öne çıkan kentsel yenileme kavramına yönelik süreçleri analiz ederek ve bunları kendi yerellikleriyle ilişkilendirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentsel yenilemede idari yapılanmayı analiz edebilme.
2   Kentsel yenilemeye ilişkin kurumsal işleyişi değerlendirebilme
3   Mevzuatta meydana gelen değişimleri karşılaştırarak tartışabilme
4   Küreselleşme, kentsel yeniden yapılanma, mekansal ayrışma arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
5   Çeşitli ülke örneklerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği, planı ve önerilen kaynaklarla ilgili değerlendirme
2 Kavramsal Çerçeve
3 Kentsel yenilemenin yasal çerçevesi
4 Kentsel yenileme ve konut sorunu
5 Kentsel yenilemenin yönetsel araçları
6 Kentsel yenilemenin ve toplumsal etkileri
7 ARA SINAVLAR
8 Genel Değerlendirme
9 Türkiye'den Kentsel Yenileme Örnekleri -I
10 Türkiye'den Kentsel Yenileme Örnekleri -II
11 Türkiye'den Kentsel Yenileme Örnekleri -III
12 Dünya dan Kentsel Yenileme Örnekleri -I
13 Dünya dan Kentsel Yenileme Örnekleri -II
14 Türkiye ve Dünya Örneklerinin Karşılaştırılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası,
Zgymunt BAUMAN, Çalışma Tüketicilik ve Yeni Yoksullar, Sarmal Yayınevi, İstanbul: 1999.
D. BEHAR, and T. ISLAM, İstanbul da Soylulaştırma : Eski Kentin Yeni Sahipleri, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul:2006.
David Harvey, Postmodernliğin Durumu, Metis yayınları
M. DAVIS, Gecekondu Gezegeni, Metis Yayınevi, İstanbul: 2007.
B. DURU ve A. ALKAN, 20. Yüzyıl Kenti, 1.Baskı, İmge Yayınevi, Ankara: 2002.
M. FEATHERSTONE, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul: 1996.
Ş. GENİŞ, Küreselleşme,Toplumsal Eşitsizlik,Mekansal Ayrışma, Sivil Toplum, 5(17-18), 2007, s. 69-84.
David HARVEY, Sosyal Adalet ve Şehir, Metis Yayınları, İstanbul: 2003.
David HARVEY, Umut Mekanları, Metis Yayınevi, 2008
Manuel Castells, Kent, Sınıf, İktidar, Bilim ve Snat Yayınları, 1977

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik alt yapı dersin öğretim üyesi tarafından oluşturulacaktır. Öğrenci dersin konusu ile ilgili yabancı dilde yazılmış bir bilimsel makaleyi analiz etmekle ve seçeceği bir konuda ödev hazırlayıp sunum yapmakla yükümlüdür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

atilla.gokturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154545454
ÖK.254545454
ÖK.354545454
ÖK.454545454
ÖK.554545454