DERS ADI

: ÖĞRENME STRATEJİSİ VE OKUMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5067 ÖĞRENME STRATEJİSİ VE OKUMA SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT KAMİL İŞERİ

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenme stratejileri konusunda yeterli bilgilere sahip olma ve bu stratejileri okuma ediminde doğru kullanabilme. Bu stratejiler yoluyla okuma edimini geliştirme ve dil öğretiminde okuma stratejilerinden yararlanabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil öğrenme stratejilerini bilme ve bunları farklı bağlamlarda kullanabilme
2   Öğrenme stratejiler ile dört dil becerisi arasındaki ilişkileri oluşturabilme
3   Okuma ve yazma konusunda geliştirilmiş malzemeleri değerlendirebilme
4   Okumaya alt becerilerine yönelik alıştırma ve etkinlikler hazırlayabilme
5   Okuma becerilerini geliştirmede öğrenme stratejilerini doğru kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Strateji nedir, yöntem, yaklaşım nedir
2 Dil öğrenme stratejileri
3 Oxford a göre dil öğrenme stratejileri
4 Oxford a göre dil öğrenme stratejileri
5 O Malley ve Chamot ya göre dil öğrenme stratejileri
6 Dil öğrenme stratejilerinin sınıflandırılması
7 Dört dil becerisi bağlamında strateji kullanımı
8 Konuların gözden geçirilmesi
9 Okuma ve okuma türleri. Kuramsal temeller
10 Okuma stratejileri. Okuma süreçlerinde okuyucu-öğrencinin yapması gereken etkinlikler
11 Alan yazınındaki okuma metinlerinin değerlendirilmesi. Sorunlar ve çözüm önerileri
12 Okuduğu metinler hakkında sorun oluşturma
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours aux Textes. Paris: Nathan Université.
ADAM, Jean-Michel (Avril, 1985) "Quels Types de Texte " Le Français Dans le Monde. No:192, Paris: Hachette/Larousse, [39-42].
AKSAN, Mustafa; Yeşim AKSAN (1991) Metin Kavramı ve Tanımlar Dilbilim Araştırmaları, Ankara:Hitit Yayınevi, [90-104]
ANSCOMBRE, J.C.; DUCROT, 0swald (1983), L'Argumentation Dans La Langue, Paris: Pierre Mardaga, coll. Philosophie et langage.
BARTHES, Roland (1977) Introduction à l'Analyse Structurale des Récits Poétique du Récit içinde. Ortak yapıt, Paris: Editions du Seuil.
BEGEZ, Daniel (1998) L Explication de Texte Littéraire, Paris: Dunod.
DUMORTIER, J.-L., Fr. PLAZANET (1980) Pour Lire Le Récit, Paris/Bruxelles: A. De Boeck, Duculot.
GICQUEL, Bernard (1993) L'Explication de Texte et la Dissertation, Paris: PUF.
GOLDENSTEIN, Jean-Pierre (1980) Pour Lire Le Roman, Paris/Bruxelles: A. De Boeck, Duculot.
GOLDENSTEIN, Jean-Pierre (1990) Entrées en Littérature, Paris:Hachette, coll. FLE.
GÖKTÜRK, Akşit (1988) Okuma Uğraşı, 3. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
GÜNAY, V. Doğan (2013) Metin Bilgisi, Genişletilmiş 4. baskı, İstanbul: Papatya Yyınları.
LARSEN-FREEMAN, Diana. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. UK: Cambridge University Press.
MAINGUENEAU, Dominique (1997) Eléments de Linguistique pour le Texte Littéraire, Paris: Dunod.
MOIRAND, Sophie (1987) Situations d Écrit, Paris: CLE International, Coll. Didactique des langues étrangères.
OXFORD, L. Rebecca. (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle & Heinle Publishers
PATILLON, Michel (1992) Précis d Analyse Littéraire, 1. Structure et Technique de la Fiction, Paris: Nathan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde hazırlanacak olan makaleler üzerinde değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. V. Doğan Günay
Edebiyat Fakültesi B Blok B319

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 2 25 50
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555