DERS ADI

: OKUL GELİŞTİRME VE YÖNETİM SÜREÇLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5042 OKUL GELİŞTİRME VE YÖNETİM SÜREÇLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okul gelişim modelleri ve uygulamaları hakkında analiz ve uygulama becerilerinin kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul geliştirmenin amaç ve kapsamı kavranması
2   Örgüt geliştirmenin ilke ve yöntemleri ile örgüt geliştirme model ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olma
3   Okul geliştirme çalışmalarının uygulanması ve değerlendirilmesini yapabilme
4   Okul gelişiminde yöneticilerin rollerini anlama
5   Bir okul planı geliştirme, uygulama ve değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul geliştirmenin amaç ve kapsamı,
2 Örgütsel değişim ve yenileşme. Okul geliştirmenin eğitimsel değişmedeki önemi.
3 Okul geliştirme modelleri ve uygulaması,
4 Okul gelişimini yönetme süreci.
5 Okul geliştirme sürecinde yer alan eğitimcilerin ve eğitimci olmayanların rolleri. Okul geliştirmede insan kaynağının hazırlanması.
6 Okul gelişimi planı hazırlama ve uygulama, okul gelişim planlaması amaç ve ilkeleri, okul gelişim planlaması modelleri.
7 Okul gelişimi planı hazırlama ve uygulama, okul gelişim planlaması amaç ve ilkeleri, okul gelişim planlaması modelleri.
8 Okul gelişimi planı hazırlama ve uygulama, okul gelişim planlaması amaç ve ilkeleri, okul gelişim planlaması modelleri.
9 Okul gelişim planı hazırlama ve uygulama süreci: var olan durumu gözden geçirme, okul geliştirmede ekip kurma teknikleri.
10 Okul gelişim planı hazırlama ve uygulama süreci: stratejik gelişme alanları ve olanaklarını belirleme,
11 Stratejik hedef belirleme ve önceliklendirme,
12 Eylem planı hazırlama, planı yazma, uygulama, değerlendirme
13 Eylem planı hazırlama, planı yazma, uygulama, değerlendirme
14 Eylem planı hazırlama, planı yazma, uygulama, değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arrowsmith, T. (2005). Distributed leadership: three questions, two answers: A review of the Hay Group Education research, July 2004. Management in Education, 19, 30-33.
Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. (3. Ed.) London: Sage.
Crowther, F., Kaagen, S., Ferguson, M., and Hann, L. (2002). Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Dantley, M. E. (2005). Moral Leadership: Shifting the management paradigm. In F. W. English (Ed.). The SAGE handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. (34-46). London, New Delhi: Sage Publications.
Evers, C. W. and Lakomski, G. (2000). Doing educational administration. Oxford: Pergamon/Elsevier.
Gunter, H. M. (2001). Leaders and leadership in education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Harris, A. (2002). School improvement: What s in it for schools London, New York: Routledge.




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kadir.beycioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154325555
ÖK.25431
ÖK.3553
ÖK.4435555
ÖK.543553333