DERS ADI

: OKUL YÖNETİMİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5037 OKUL YÖNETİMİNE GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okul ve okul yönetimini tanıma, okulda yönetim süreçlerinin işleyişini kavrama ve okul yönetiminde insan ilişkilerine ilişkin bakış açısı geliştirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel olarak eğitim sistemini tanıma
2   Bir örgüt olarak okulu tanıma ve eğitim sistemi içindeki yerini kavrama
3   Bir örgüt olarak okulun boyutları hakkında bilgi sahibi olma.
4   Okulda yönetim süreçlerinin işleyişini kavrama
5   Okul yöneticilerinin sahip olmaları gereken özellikleri değerlendirebilme
6   Okul yöneticilerinin uymaları gereken hukuksal bilgilere sahip olma
7   Okul yöneticilerinin görev, yetki ve sorumluluklarını kavrama
8   Okul yönetiminde insan ilişkilerinin önemini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Amacı, Önemi, İşleniş Yöntemi ve Kaynaklar
2 Sosyal bir sistem olarak okul ve eğitim sistemi içindeki yeri
3 Bir örgüt olarak okulun boyutları (amaç, yapı, süreç ve iklim)
4 Okul yöneticilerinin taşımaları gereken özellikler
5 Okul yönetiminde karar alma süreçleri
6 Okulda iletişim süreçleri ve etkileri
7 Yönetici-Yönetilen ilişkileri ve okulda kurullar, komisyonlar, toplantılar
8 Ara sınav
9 Okulda gruplar, klikler, çatışmalar ve çatışma çözümü
10 Çocuk hakları ve okul yönetimini bağlayıcı hukuksal kurallar
11 Okul yöneticilerinin yetki, rol ve sorumlulukları
12 Okul yöneticilerinin sahip olması gereken insan ilişkileri becerileri
13 Okulda zaman yönetimi
14 Etkili okulların özellikleri
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kuramsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem.
Aydın, M. (1991). Eğitim Yönetimi: kavramlar kuramlar süreçler ilişkiler Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
Balcı, A. (2011). Etkili okul, okul geliştirme: Kuram uygulama ve araştırma. (5. bs). Ankara: Pegem.
Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranışlar. Ankara: PEGEM.
Day, C., Sammons, P., Leithwood, K., Hopkins, D., Harris, A., Gu, Q. et al. (2010). Ten strong claims about successful school leadership. Nottingham: The National College for School Leadership.
Gürsel, M. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem.
Heck, R. H., & Hallinger, P. (2010). Testing a longitudinal model of distributed leadership effects on school improvement. The Leadership Quarterly, 21(5), 867 885.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

idris.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15335
ÖK.243335
ÖK.3534
ÖK.434
ÖK.54322333
ÖK.64
ÖK.74
ÖK.843333