DERS ADI

: ÇOCUK VE ERGENLERLE ÇÖZÜM ODAKLI PSİKOLOJİK DANIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5135 ÇOCUK VE ERGENLERLE ÇÖZÜM ODAKLI PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RENGİN KARACA

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımının aşamalarını öğrenmeleri ve çocuk ve ergenlerle çalışırken bu yaklaşımı kullanabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı ile ilgili temel kavramları anlamaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri,
2   Çözüm odaklı danışma yaklaşımının aşamalarını tanımlayabilmeleri,
3   . Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımına dayalı teknikleri kullanabilmeleri
4   Çocuk ve ergenlerin ulaşılabilir amaçlar belirlemelerine ve sorunlarına çözüm bulmalarına yardım etme becerilerini geliştirme
5   Çocuk ve ergenlerin psikolojik sağlamlıklarını geliştirmede çözüm odaklı yaklaşımı kullanabilmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı ile ilgili temel kavramlar
2 Çözüm odaklı psikolojik danışmada amaçların belirlenmesi
3 Mucize sorunun kullanımı
4 Çözümlerin keşfedilmesi
5 İlk oturumun sonlandırılması
6 İkinci ve diğer oturumların yürütülmesi
7 Çözüm odaklı danışma dilini kullanma ile ilgili egzersizler
8 Ara sınav
9 Kararsız danışanlarla çalışırken çözüm odaklı psikolojik danışmanın kullanılması
10 Danışmaya zorla yönlendirilen çocuk ve ergenlerle çalışırken çözüm odaklı danışma yaklaşımının kullanılması
11 Oturumlarda ilerleme kaydedilmediğinde yapılması gerekenler
12 Çocuk ve ergenlere yönelik grup çalışmalarında çözüm odaklı danışmanlık yaklaşımının kullanılması
13 Çözüm odaklı grup çalışmalarında aşamalar
14 Grup çalışmalarında kullanılabilecek yaratıcı egzersizler
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berg, I.K, Szabo, P. (2005). Brief coaching for lasting solutions. USA: Norton.
de Shazer, S. (1994). Words were origanally magic. USA: Norton.
Sharry, Y. (2001). Solution focused group work. USA: Sage
Sklare, G.B. (1997). Çözüm odaklı kısa süreli piskolojik danışma. (Çev. D.Siyez). Ankara: Pegem akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve rol yapma gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555