DERS ADI

: İLKÖĞRETİMDE REHBERLİK UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5102 İLKÖĞRETİMDE REHBERLİK UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RENGİN KARACA

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler, ilköğretim çocuğuna rehberlik ve danışmanlığın nasıl yapılabileceğini öğrenecekler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim çocuğunun gelişim özellikleri ve çocuğu tanıma tekniklerinin öğrenilmesi,
2   İlköğretim döneminde sosyal beceri, özgüven eğitimi ve problem çözme etkinliklerine ulaşma,
3   Günlük yaşam bilgi ve becerileri eğitimi hakkında görüş kazanma,
4   Dürtüsellik, hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı olan çocukları tanıma,
5   İlköğretim dönemde yapılacak rehberliğin ve danışmanlığın yararını artırma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretimde rehberliğin amaçları ve ilkeleri,
2 Çocuğu tanıma teknikleri,
3 İlköğretim çocuğunun gelişim özellikleri,
4 Çocukla iletişim,
5 Sosyal beceri eğitimi etkinlikleri,
6 Özgüven eğitimi etkinlikleri,
7 Problem çözme etkinlikleri,
8 Ara sınav
9 İlköğretimde eğitsel ve kişisel rehberlik,
10 Dürtüsellik,Hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı,
11 Günlük yaşam bilgi ve becerileri eğitimi,
12 Çatışma çözme, arabuluculuk eğitimi, Yaratıcı etkinlikler,
13 Öfkenin kontrolü, ölüm ve yas, boşanma, okul korkusu,
14 Felakete maruz kalma durumlarıyla başaçıkma. Sorumluluk alma ve amaç belirleme becerileri kazandırma.
15 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akboy, R. ve E. İkiz (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış, Ankara: Nobel Yayınları.

Kuzgun. Y. ve diğerleri (1999 ). İlköğretimde Rehberlik, Ankara: Nobel Yayınları.

Kuzgun. Y.(1995 ). Rehberlik ve Psikolojik Danışma Ankara: ÖSYM. Yayınları.

Selçuk Z. ve Nedret Güner (2000). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları, Ankara. Pegem Yayınları.

Yeşilyaprak B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri , Ankara: Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suheda.ozben@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555