DERS ADI

: EĞİTİMDE İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5549 EĞİTİMDE İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders sürecinde öğrenciler, bilimsel araştırmalarda istatistikle ilgili temel kavramları ve teknikleri tanıma ve kullanmaya ilişkin kazanımlar elde edeceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel istatistik bilgisi.
2   İstatistiksel ölçüleri tanıyabilme ve kullanabilme
3   Bilimsel araştırma süreci ile istatistik arasındaki bağı kavrayabilme.
4   Bilimsel araştırmalarda evren ve örnekleme ilişkin veri toplama süreçlerini kavrayabilme.
5   Bilimsel araştırma sürecinde uygun istatistiksel çözümleme tekniklerini seçebilme.
6   Bilimsel araştırma sürecinde istatistik teknikleri uygulayabilme.
7   İstatistiksel çözümleme sürecinde elde edilen bulguları yorumlayabilme.
8   İstatistik paket programlarını kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistik ve Araştırma: Temel Kavramlar (değişken, evren, örneklem, vb)
2 Ölçek ve türleri ve özellikleri
3 İstatistiksel Ölçüler:Yığılma Ölçüleri (ortalama, mod, medyan) kullanım alanları.
4 İstatistiksel Ölçüler: Dağılma Ölçüleri (ss, ranj, çeyrek sapma, Standart Normal Dağılım, Standart puanlar.)
5 İstatistiksel Ölçüler: İlişki Ölçüleri (korelasyon türleri)
6 Ölçeklerin geçerliği ve güvenirliği: Açımlayıcı Faktör Analizi, Alpha güvenirlik.
7 Ara sınav
8 İstatistikte Bilgisayar kullanımı ve uygulamalar: SPSS(veri girişi, program işletim sistemi)
9 İstatistikte Bilgisayar kullanımı ve uygulamalar: TAP (veri girişi, program işletim sistemi)
10 Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: T Testleri
11 Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: F Testleri
12 Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi: Post-Hoc Çoklu Karşılaştırma Testleri
13 Parametrik Olmayan Testler: Ki-Kare, U, KR ve Wilcoxson Testleri
14 SPSS Paket Programının işletimi ve sonuçların raporlaştırılması. TAP Paket Programının işletimi ve sonuçların raporlaştırılması.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Büyüköztürk, Ş.; Ö. Ç. Bökeoğlu; N. Köklü (2009) Sosyal Bilimler İçin İstatistik, Ankara: Pegem Akadem
2. Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yavuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1535
ÖK.25333335
ÖK.351115
ÖK.4511155
ÖK.5511555
ÖK.65555535
ÖK.755533335
ÖK.855333335