DERS ADI

: EĞİTİMDE ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5546 EĞİTİMDE ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derste örgüt psikolojisi ve insan ilişkilerinin kuramsal temellerinin, insan ilişkileri yaklaşımı ve gelişiminin, örgütsel iletişim, uyum, güven, liderlik, çatışma, stres, güdülenme, etkililik kavram ve kuramlarının verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örgüt psikolojisi, örgüt, birey, insan ilişkileri kavramlarını tanımlayabilme,
2   İnsan ilişkileri yaklaşımı ve gelişimini anlayabilme,
3   Örgütsel iletişim, uyum ve güveni yorumlayıp ilişkilendirebilme,
4   Karar verme ve duygusal zeka kavramlarını yorumlayıp ilişkilendirebilme,
5   Örgütsel liderlik, çatışma, stres, güdülenme, etkililik kavramlarını yorumlayıp ilişkilendirebilme,
6   Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisini bütünlük içinde sentezleme
7   Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisini değerlendirebilme.
8   Örgütsel dinamikleri anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem konuları ile ilgili genel bilgilendirme.
2 İnsan ilişkileri yaklaşımı ve gelişimi.
3 Örgüt, birey ve gereksinimler.
4 Örgütsel iletişim
5 Duygusal zeka
6 Karar verme
7 Örgütsel uyum,
8 Ara sınav
9 Örgütsel güven
10 Örgütsel stres
11 Örgütsel güdülenme
12 Örgütsel çatışma
13 Örgütsel liderlik
14 Örgütsel etkililik. Örgütlerde iş doyumu
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAMODT, Michael G. T. (2010). Industrial/Organizational Psychology:
An Applied Approach (6th Ed.). Cengage Learning, USA.
BAŞARAN, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri: Yönetsel davranış, Ankara: Nobel yayın dağıtım.
COOPER, C. L. and LOCKE, E. A. (2000). Industrial and organizational psychology: Linking theory with practice (Ed.): UK: Balackwell Publishers.
EREN, Erol (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul.
GİBSON, James L. and IVANCEVİCH John M. and JAMES H. Donnelly, Jr. (1997). Organizations: Behavior, Structure, Processes, 9. ed., McGraw-Hill, USA.
KAYNAK, Tuğray (1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi, 2. Bası, İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
MINER, John B. (1992). Industrial-Organizational Psychology, McGraw-Hill, USA.
ROBBİNS, Stepfhen P. (1998). Organizational Behavior: Concept, Controversies, Applications, Prentice-Hall, Inc, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.4555555
ÖK.555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555
ÖK.855555555