DERS ADI

: SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5072 SANATSAL MOTİVASYONDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim-İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojik bir olgu olan motiv (güdü) ve motivasyon(güdülenme) kavramını ve kuramlarını açıklamak ve sosyal hayatta ve kişisel gelişimde motivasyon türleri, motivasyon yöntemlerinin önemini kavratmak. Motivasyonda yön ve bağlılık, disiplin ve odaklanma, değer ve değerler, kontrol ve odaklanma, performans, olasılıklar, harekete geçme gibi konuları ve bunların yaratma dürtüsü ve sanatsal motivasyonla ilişkisi ile ilgili görsel,yazınsal kaynakları araştırmak. Sanatsal motivasyonda, yaratma sürecinde çeşitli sanat dalları ve diğer disiplinlerle disiplinlerarası ilişkiyi, motivasyon ve kültür etkileşimini ilgili kaynaklar ışığında ve farklı güncel örnekler üzerinden kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatsal yaratma ve sanat eğitimi sürecinde motivasyonun ve yöntemlerinin bilgisinin gerekliliğini ve önemini bilir.
2   Motivasyon yöntemlerini, disiplin ve odaklanma, kontrol ve sorumlulukları, başarıya giden yolları tanıma ve pratikte kullanabilir.
3   Sanatta disiplinlerarasılık kavramı ve bu kavram çerçevesindeki yaklaşımların önemini ve disiplinlerarası sanat eserlerini motivasyon kuramları ve sanat kuramları çerçevesinde çözümleyebilir.
4   Eğitimde bireysel farklılıkları gözönünde bulundurarak, motivasyon kaynaklarını disiplinlerarası yaklaşımla doğru kullanabilir
5   Görsel/işitsel sunum yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanatsal motivasyonda yön ve bağlılık, disiplin ve odaklanma
2 Sanatsal motivasyonda değer ve değerler, kontrol ve odaklanma, performans
3 Sanatsal motivasyonda olasılıklar, harekete geçme, sorunlar ve fırsatlar.
4 Motivasyon ve kültür ilişkisi
5 Sanatsal motivasyonda kültürlerarası etkileşim, örnek sanatçı inceleme
6 Sanatta Disiplinlerarası - tematik yaklaşım ve çağdaş bir örnek incelemesi
7 Kaynak kitap incelemesi (Günde bir doz motivasyon)
8 vize
9 Sanatta biçimci kurama dayalı biçimlendirme ve motivasyon ilişkisi (örnek sanatçı ve eserlerinin incelenmesi)
10 Disiplinlerarasılık, disiplinlerarası yaklaşım ve günümüz sanat eğitimindeki yeri ve önemi
11 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım ve motivasyon kavramı bakımından bu yaklaşımın farklı türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi
12 Sanatsal yaratıcılıkta disiplinlerarası yaklaşım ve motivasyon kavramı bakımından bu yaklaşımın farklı türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi
13 Görsel sanatların örneklerle diğer sanat alanları ile etkileşimi
14 İşlenen konuların genel tekrarı ve son değerlendirme
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arık, I.A.(1996). Introduction to Motivation and Enthusiasm.İstanbul: Çantay Publishing house.

Bourrıaud, N. (2005). Relational Aesthetic. Trans.Saadet Özen. İstanbul: Bağlam Publishing.

İpşiroğlu, N. (2010). Reception in Visual Arts and Interarts Interaction. İstanbul: Hayalbaz Book.

İpşiroğlu, N. (1981). From Art to Daily Life. İstanbul: Pan Publishing.

Onaran, O. (1981). Motivation Theories in Job Life.University of Ankara. Faculty of Political Sciencies Press. Number: 470.Ankara.

Orhan, Ş. (2006). Motivation in Anatolian High School Instrument Education.Journal of Dokuz Eylül University Education Faculty. 20: 130-136.

Storr, A. (1992). Impulse of Creation.Trans.: İpek Babacan. İstanbul: Yayınevi Publishing.

Ulbricht, J. (1998). Interdisciplinary Art Education Reconsidered , Art Education, S.51 (4), 16.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım yöntemi,
eleştirel yaklaşım, disiplin temelli eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 2 4 8
Kitap Okuma 4 4 16
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111