DERS ADI

: TARİH BİLİNCİNİN EVRELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5011 TARİH BİLİNCİNİN EVRELERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarih disiplininin ortaya çıkışından bugüne kadar geçirdiği teorik yaklaşımlardaki farklılıkları, farklı tarih anlayışlarının tarih yazımlarına yansımalarını ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih disiplinin ortaya çıkışını kavrayabilme
2   Tarih disipliniyle ilgili önemli isimleri tanıyabilme
3   Tarih çalışmalarına akseden farklı tarihsel yaklaşımları analiz edebilme
4   İlkçağ, Ortaçağ, Yeniçağ ve Yakınçağ'da baskın olan anlayışları fark edebilme
5   Tarihsel bir olaya farklı tarihsel kuramlarla yaklaşabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Bilinci Kavramı Üzerine Düşünceler
2 Teokratik Tarih Anlayışı Ve Mitoloji
3 Mezopotamya Yazılı Kaynakları
4 Mezopotamya Toplumlarında Destan
5 Mısır Krallığında Yazılı Kaynaklar
6 Hitit Krallarının Yıllıkları
7 Urartu Krallarının Kitabeleri
8 Ara Sınav
9 Yunan Dünyasında Edebiyat Ve Tarihçilik
10 Homeros Destanları
11 Heredotos'un Tarihçiliği
12 Thukydides'in Tarihçiliği
13 Ksenephon'un Tarihçiliği
14 Helenistik Dönem Tarihçiliği-Roma Döneminde Tarih Yazıcılığı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Iggers, George G. (2003). Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı. İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yayınları
2 Collingwood, R. George (1990). Tarih Tasarımı. İstanbul:Ara Yayınları
3 Breisach, Ernest (2010). Tarih Yazımı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
4 Burke, Peter (1994). Tarih ve Toplumsal Kuram. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
5 Özbaran, Salih (2003). Osmanlı'yı Özlemek ya da Tarih Tasarlamak. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
6 Tosh, John (1997). Tarihin Peşinde. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
7- Collingwood, R. George (2001). Tarih Felsefesi Üzerine Denemeler. İstanbul: Ayışığı Kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55