DERS ADI

: DİL EDİNİMİNDE RUHDİLBİLİMSEL SORUNLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5020 DİL EDİNİMİNDE RUHDİLBİLİMSEL SORUNLAR SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ses dalgaları ile iletişimin sağlanması, kelime anlamının beyinde nasıl oluştuğu, cümle yorumunda beynin görevi, ve dilin belirli bir anda nasıl anlaşıldığı konularını öğrencilere tanıtmak, ve onlara ses, kelime, cumle, vurgu, konularında beynin çalışımıyla ilgili örnekler yapmak ve bu konudaki araştırmalara eleştirel yaklaşım kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruhdilbilim ile ilgili kavramları tanıtır.
2   Dil ve beyin arasındaki ilişkiyi gösterir
3   Bu konuda yapılan çalışmalarda araştırma yapma ve verileri tartışma becerisini uygular.
4   Konusulan dili anlama, ve üretmede dil, düşünce, kültür ve beyin arasındaki ilişkiyi anlatır.
5   Bu alandaki bilginin, dil sürcmeleri, medyada, mahkemede ve bazı metinlerde nasıl kullanıldığını tartışmaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş.
2 Ruhdilbilimde temel kavramlar .
3 Beyin ve dil.
4 Konuşmayı algılama.
5 Kelime ve tanınması.
6 Cümle işleyişi.
7 Konuşma çıkarımı.
8 Ara sınavı.
9 Uygulamalı ruhdilbilim.
10 Mecazi anlatımlar.
11 Dil gelişimi ve sözcük hazinesi.
12 Dil gelişimi ve duygular.
13 Dil ve düşünce.
14 Uygulamalı ruhdilbilim.
15 final exam.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abbot, Smith, K. & M. Tomasello. (2010). The influence of frequency and semantic similarity on how children learn grammar. First Language 30.1: 79-101.
Gries, St. Th. & S. Wulff. (2005). Do foreign language learners have constructions too Evidence from priming, sorting, and corpora. Annual Review of Cognitive Linguistics 3: 182-200.
Herrmann., E. & M. Tomasello. (2006). Apes and children s understanding of cooperative and competitive motives in a communicative situation. Developmental Science 9.5: 518-529.
James, L. E. & D. M. Burke. (2000). Phonological priming effects on word retrieval and tip of the tongue experiences in young and older adults. Journal of Experimental Psychology: 26.6: 1378-1391.
Jay, Timothy (2004) The Psychology of Language NJ. Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fcubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

carsamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 13 2 26
vizeye hazırlık 1 6 6
finale hazırlık 1 10 10
ödev 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 8 104
vize sınavı 1 1 1
final sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555