DERS ADI

: ULUSLARARASI BİR DİL OLARAK İNGİLİZCE II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5024 ULUSLARARASI BİR DİL OLARAK İNGİLİZCE II SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretimine ilişkin kaynaklarda sunulan görüş ve bilgi vermek, ve iki dillilik, dil standartları, Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretiminde kültürün yeri ve Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretiminde yeterlik gibi konulara hakim olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Uluslararası bir dil olarak İngilizce nin öğretimine ilişkin kaynaklarda sunulan görüş ve bilgilere sahip olacaklar
2   Iki dillilik konusuna hakim olacaklardır.
3   Öğrenme kültürünü tartışacaklar
4   Dil standardını tartışacaklar
5   Kültürün rolünü fark edeceklerdir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İngilizce öğretiminde kültür
3 Uluslarası bir dil olarak İngilizcede kültür
4 Öğrenme kültürü
5 Doğu öğrenme kültürü
6 Batı öğrenme kültürü
7 Öğretim metotları ve uluslararası bir dil olarak İngilizce
8 Amaç ve yaklaşımları yeniden düşünmek
9 İletişimsel dil öğretiminde aslına uygunluk
10 Uluslarası bir dil olarak İngilizcenin öğretiminde aslına uygunluk
11 Dili sahiplenme
12 Dilsel sömürgecilik
13 İngilizce öğretiminde dilsel sömürgeciliğe direnç gösterme
14 İki dilliliği tiplendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

McKay, S.L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and approaches. Oxford: Oxford University Press.
Jenkins, J. (2003). World Englishes. London: Routlege.
Canagarajah, A.S. (1999) Resisting linguistic imperialism in English teaching. Oxford: Oxford University Pres.
Cortazzi, M. and L. Jin. 1996. `Cultures of learning: Language classrooms in China in coleman, H. (Ed.): Society and the language classroom. Cambridge: Cambridge University Pres: 169-206.
Cortazzi, M. and L. Jin. 1999. `Cultural mirrors: metaerials and methods in the EFL classroom in Hinkel, E. (ed.): Culture in second language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Phillipson, R. 1992. Lingusitc imperialism. Oxford: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer 10 2 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 6 84
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444444444444
ÖK.24444444444444
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555