DERS ADI

: TEZ YAZIM VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5029 TEZ YAZIM VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ I ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tez Yazım Teknikleri APA ve MLA göre araştırılıp , bilimsel makale yazmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat alanında makale yazımıyla ilgili bilgi kazanılmaktadır
2   Edebiyat ve sosyal alanlarda APA ya göre makale yazımı yapılmaktadır
3   Edebiyat ve sosyal alanlarda MLA ya göre makale yazımı yapılmaktadır
4   Akademik makaleleri inceleme becerisi kazandırmaktır
5   Birbirlerine akademik makale yazımında dönüt verebilmektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel Yazım Nedir
2 Başlık Nasıl Hazırlanır
3 Giriş Nasıl Yazılır
4 Tartışma Nasıl Yazılır
5 Etkin Bir Tablo Nasıl Tasarlanır
6 Yazılı Metin Nereye ve Nasıl Sunulur
7 Tekil Kopyalar Nasıl Ismarlanır ve Kullanılır
8 Ara Sınav
9 Kitap Değerlendirmesi Nasıl Yazılır
10 Bir Makale Sözlü Olarak Nasıl Sunulur
11 Poster Nasıl Hazırlanır
12 Ahlak, Haklar ve İzinler
13 İngilizcenin Doğru ve Yanlış Kullanımı
14 İngilizcenin Doğru ve Yanlış Kullanımı
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Publication Manual of the American Psychological Association, 6th edition, second printing.
Action Research for Inclusive Education: Changing Places, Changing Practice, Changing Minds
Felicity Armstrong; Michele Moore. RoutledgeFalmer, 2004 Read preview Case Study Research in Educational Settings
Michael Bassey. Open University Press, 1999 Read preview Practitioner-Based Enquiry: Principles for Postgraduate Research
Louis Murray; Brenda Lawrence. Falmer Press, 2000 Read preview Doing Educational Research
Geoffrey Walford. Routledge, 1991 Read preview Doing Research about Education
Geoffrey Walford. Falmer Press, 1998






Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leyla.harputlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00
Persembe 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 13 7 91
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555