DERS ADI

: BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 5037 BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerde yapılandırmacı yaklaşımın temel prensipleri ve biyoloji eğitiminde uygulama modelleri hakkında bir anlayış oluşturma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   yapılandırmacı öğrenme kuramının temel felsefesini açıklar
2   Yapılandırmacı öğrenmede öğretmen kurgularını ve öğrenme ortamını anlar
3   Yüksek öğretimde yapılandırmacı öğrenme kuramını fark eder
4   biyoloji eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğrenme modellerini ve uygulamalarını planlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapılandırmacı kuramın tarihi gelişimi ve temel felsefesi
2 Yapılandırmacılığa uygun mevcut biyoloji programlarının analizi
3 Üniversite düzeyinde yapılandırmacı öğrenme
4 Yapılandırmacı öğrenme modelleri
5 Biyoloji eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamaları
6 Yapılandırmacı öğrenme alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi
7 Kavram yanılgılarının oluşma yollarının tespiti
8 Ara sınav
9 Öğrenci kavram yanılgıları ve başa çıkma yolları
10 Biyoloji eğitiminde yapılandırmacılığa uygun kavram değişim metinleri, kavram karikatürleri, v.b. materyal geliştirilmesi
11 Biyoloji eğitiminde yapılandırmacılığa uygun kavram değişim metinleri, kavram karikatürleri, v.b. materyal geliştirilmesi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jonassen, D. 1991; Evaluating Constructivistic Learning, Educational Technology, 31,5
Campbell, N.A., Reece,J.B., Mitchell, L.G.1999; Biology, Fifth Edition, World Student Series, Addison Wesley Longman, San Francisco

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11222411
ÖK.21222411
ÖK.31222411
ÖK.41222411