DERS ADI

: FİZİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5010 FİZİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı





Bir öğretim programını tanımak, ortaöğretim fizik programlarını karşılaştırmak, değerlendirmek ve yeni öneriler geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir öğretim programını tanıyabilme,
2   Ortaöğretim fizik programlarını karşılaştırabilme,
3   Ortaöğretim fizik programlarını analiz edebilme,
4   Ortaöğretim fizik programlarını değerlendirebilme,
5   Ortaöğretim fizik programları için yeni öneriler geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirmenin temel ilkeleri ve temel kavramlar
2 Öğretim programının bileşenleri
3 Program tasarısı hazırlama
4 Fen bilimlerinde program geliştirme modelleri
5 Öğretim programlarının denenmesi ve değerlendirilmesi
6 1985-2005 arasındaki üç yıllık ortaöğretim fizik programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
7 1985-2005 arasındaki üç yıllık ortaöğretim fizik programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 2005-2006 da yürürlüğe konulan dört yıllık ortaöğretim fizik programının fizik öğretmenleri ve öğretmen adayları ile tartışılması ve görüşlerinin toplanması
10 2007 Ortaöğretim Fizik Programının incelenmesi
11 2007 Ortaöğretim Fizik Programının incelenmesi
12 2007 Ortaöğretim Fizik Programının uygulanmasının değerlendirilmesi
13 2007 Ortaöğretim Fizik Programının uygulanmasının değerlendirilmesi
14 Ortaöğretim fizik programlarına ilişkin öneriler geliştirilmesi; örnek bir ünite için amaç ve kazanımlar, etkinlikler-öğretim materyali, ölçme ve değerlendirme çalışması yapılarak rapor hazırlanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar










1. Ö. Demirel, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara,2007.
2. M. Erdem, Eğitimde Program Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara, 1998.
3. Fen Bilimlerinde Program Geliştirme Modelleri, Seminer Notları, BEF AD.
4. MEB Lise Fizik Programları.
5. Ortaöğretim Kurumları Fizik Dersi Taslak Programı, EARGED, Ankara, 1998.
6. İlgili makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri





Grup çalışması, tartışma, soru yanıt, düz anlatım, ödev- proje.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Ara ve dönem sonu sınavları.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri



nevzat.kavcar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14343343
ÖK.24453444
ÖK.34454354
ÖK.45554424345
ÖK.55555443233415