DERS ADI

: FİZİK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5000 FİZİK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERAP ÇALIŞKAN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fizik derslerinde geleneksel yaklaşımdan farklı olarak, süreci ve performansı değerlendirmeye ilişkin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve tekniklerini öğrenmek, kullanmak, uygulamak ve geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırmalar yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme,
2   Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini karşılaştırabilme,
3   Fizik dersinde performans değerlendirme sürecini kavrayabilme,
4   Fizik eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme,
5   Farklı fizik ders ve konuları için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları nedir Neden kullanılmalıdır
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırma
3 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmada temel ilkeler
4 Geleneksel ölçme araçlarından fizik için yazılmış klasik sınav, örnek açık uçlu ve kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli testleri inceleme
5 Eşleştirmeli, bulmacalı ve betimlemeli soruları inceleme
6 Kavram ağı, kavram haritaları, Vee diyagramları ve anlam çözümleme tablolarını inceleme
7 Verilen kelimelerden anlamlı cümleler kurma, kelime ilişkilendirme, yapılandırılmış gridler, tanılayıcı dallanmış ağaçlar
8 Arasınav
9 Gözlem ve görüşme teknikleri
10 Yazılı görüş alma, portfolyo teknikleri
11 Öz ve akran değerlendirme teknikleri
12 Holistik ve analitik rubrikleri inceleme, kullanma
13 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
14 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
15 Fizik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) 1. Kitap: Fen ve Teknoloji Öğretimi (1. Baskı, 2006), Editör: Mehmet BAHAR, PegemA Yayıncılık
2) 2. Kitap: Fen ve Teknoloji (Kuramdan Uygulamaya) (11. Baskı, 2014), Editör: Salih Çepni, PegemA Yayıncılık
3) Alanyazında ilgili tez, makale ve yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

%40 Ödev/Sunum+ %60 Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi 09:00-17:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 6 84
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155314
ÖK.255314
ÖK.35534
ÖK.4545352354
ÖK.55545352354