DERS ADI

: FİZİK TARİHİ VE FİZİK EĞİTİMİNE YANSIMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5012 FİZİK TARİHİ VE FİZİK EĞİTİMİNE YANSIMALARI SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencileri, fizik tarihi ve fizik tarihinin fizik eğitimi üzerindeki etkilerine ilişkin bilgi sahibi yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziğin alt alanlarına göre fizik bilgilerinin tarihsel gelişimini bilme
2   Fizik bilgilerinin gelişimine katkıda bulunmuş bilim insanlarını tanıma
3   Fizik tarihi boyunca bilim insanlarının özverili çalışmaları sonucu gelişen bilimsel bilginin önemini kavrayabilme
4   Fizik öğretiminde fizik tarihinden yararlanma
5   Fizik tarihinin fizik eğitimi üzerine yansımalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekanik Tarihçesi
2 Mekanik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
3 Termodinamik Tarihçesi
4 Termodinamik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
5 Elektrik Tarihçesi
6 Elektrik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
7 Manyetizma Tarihçesi
8 Ara Sınav
9 Manyetizma tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
10 Optik Tarihçesi
11 Optik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
12 Modern Fizik Tarihçesi
13 Modern Fizik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
14 Astronomi Tarihçesi ve astronomi tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fiziğin Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları, İstanbul, 2008
2. Büyük Fizikçiler Galileo'dan Hawking'e Büyük Hayatlar, William H. Cropper,
Oğlak Yayınları, 2005
3. Büyük Fizikçiler - Galileo'dan Yukava'ya, Ioan James, İş Bankası Kültür Yayınları / İnceleme - Araştırma Dizisi, İstanbul, 2013
4. İnternet
5. İlgili alan yazını çalışmaları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması, soru-yanıt, ödev, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 7 4 28
Final Sınavına Hazırlık 7 4 28
Ödev Hazırlama 3 20 60
Sunum Hazırlama 3 3 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 246

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.121211533113
ÖK.221211533113
ÖK.3422211343213
ÖK.45535115532243
ÖK.5535525552255