DERS ADI

: VATANDAŞLIK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5039 VATANDAŞLIK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiyedeki vatandaşlık eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini ve vatandaşlık eğitimi alanında yaşanan sorunları kavrama. Sorunların çözümüne öneri sunabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vatandaşlık kavramının ortaya çıkış ve gelişimini açıklayabilme
2   Osmanlı Devleti dönemindeki devlet-toplum ilişkilerini açıklayabilme
3   Cumhuriyet döneminde değişen devlet toplum ilişkilerini açıklayabilme
4   Vatandaşlık hak ve sorumluluklarını içselleştirebilme
5   Çok kültürlülük kavramını ve bu kavramın bireysel haklara yansımasını açıklayabilme
6   Vatandaşlık eğitiminin neden ve gereklerini açıklayabilme
7   Vatandaşlık eğitiminde kullanılabilecek yöntemleri kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vatandaşlık kavramı
2 Vatandaşlık kavramının gelişim süreci
3 Osmanlı Dönemi devlet-toplum ilişkileri
4 Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyetin resmi belgelerinde yurttaşlık ve kimlik sorunu
5 Cumhuriyetin ilk yıllarında yurttaş-yönetim ilişkileri
6 Cumhuriyetin ilk yıllarında yurttaş-yönetim ilişkileri
7 Türk modernleşmesi ve ulusal kimlik sorunu
8 Ara Sınav
9 Türk modernleşmesi ve ulusal kimlik sorunu
10 Cumhuriyet dönemi anayasaları
11 Bir vatandaşlık hakkı olarak siyasal katılım
12 Sivil toplum kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi
13 Çok kültürlülük ve anayasal vatandaşlık kavramı
14 Türkiye de vatandaşlık eğitimi ve sorunları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Üstel, Füsun (2005). Makbul Vatandaş ın Peşinde-II. Meşrutiyet ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
2. Tebaa dan Yurttaş a Doğru (1998). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
3. Bilgin, Nuri (1997). Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik. İstanbul: Bağlam Yayınları.
4. Bozdoğan, Sibel; Kasaba, Reşat(1999). Türkiye de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
5. Schnapper, Dominique (1995). Yurttaşlar Cemaati. İstanbul: Kesit Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.12433
ÖK.235433
ÖK.325433
ÖK.435433
ÖK.525433
ÖK.635433
ÖK.73433