DERS ADI

: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5046 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlardan haberdar edip kendi sınıflarında kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Bu yüzden dersin içeriğini sosyal bilgiler öğretimine ilişkin teorik yapı, ders planı, disiplinler arası öğretim, yeni öğretim yöntemleri vb. oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilgiler öğretmeni olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak düşünme becerilerini kazanmaları
2   Dünya vatandaşı yetiştirmede sosyal bilgiler öğretmeninin rolünü ve önemini kavrayabilmeleri
3   Etkili, bütünleştirilmiş ve çok boyutlu sosyal bilgiler ders planı hazırlayabilmeleri
4   İlköğretim sınıflarında sosyal bilgiler öğretiminde etkili öğretim yöntemlerini kullanabilmeleri beklenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminin tanını, amacı, içeriği, süreci.
2 Farklılıkar ve öğrenme ( Öğrenciler sosyal bilgiler nasıl öğrenirler )
3 Edebiyat destekli sosyal bilgiler öğretimi ve sözlü tarih
4 Ders planı hazırlama ( Ders planı 1)
5 İşbirlikli öğrenme ( işbirlikli öğrenmenin ne olduğu, işbirlikli öğrenme stratejileri, işbirlikli öğrenmenin zorlukları)
6 Keşif ve eleştirel düşünme ( keşfederek öğrenme, eleştirel düşünme, eleştirel düşünmenin geliştirilmesi)
7 Teknoloji destekli sosyal bilgiler ( internetten yararlanma, sanal alan gezisi)
8 Ara Sınav
9 Birleştirilmişt müfredat ( dil sanatları, sosyal bilgiler ders kitabı, yazma ve okuma etkinlikleri, görsel ve preformans sanatlar )
10 Demokratik vatandaşlık ( vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitimi) Mikro öğretim sunumu.
11 Tarih ( İlköğretim sınıflarında tarih: içerik, işleniş, ilköğretim sınıflarında tarih öğretim stratejileri )
12 Coğrafya (İlköğretim okullarında coğrafya: içerik, işleyiş ve ilköğretimde coğrafya öğretim stratejileri ) ders planı 2
13 Sosyal bilgiler öğretiminde günlük olaylardan yararlanma
14 Demokratik vatandaşlık ( vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitimi) Mikro öğretim sunumu.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008)
Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Mustafa Şahin

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 3 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13433342
ÖK.234333342
ÖK.33433333
ÖK.45433323