DERS ADI

: TARİH ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5052 TARİH ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tarih öğretiminin problemlerini ve tarih öğretiminde yeni yaklaşımların farkına varmalarını sağlamaktır. Bu yüzden dersin içeriğini, tarih öğretiminin problemleri, yeni tarih öğretim yaklaşımları ve bunlara benzer farklı konular oluşturacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, tarih konularını işlerken karşılaştıkları (öğrencilere okuma, tartışma, araştırma çalışanları yaptırırken karşılaştıkları ) problemlerin farkına varabilme.
2   Tarih öğretiminin problemlerini tartışabilme.
3   Etkili tarih öğretim metotları hakkında haberdar olma.
4   Etkili tarih öğretim metotlarını kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve içeriği
2 Tarihçiler ve Öğretmenler Nasıl ve neden tarih öğreniriz ve öğretiriz
3 Tarih öğretiminin sorunları ( müfredat, öğretmen, içerikten... kaynaklanan sorunlar)
4 Bütünleştirilmiş tarih programı hazırlama
5 Etkili ders ve unite planı hazırlama ( ders planı 1)
6 Birinci elden kaynakları sınıfta kullanma
7 Sınıf yönetimi: Anlatım ve aktif öğrenme
8 Ara Sınav
9 Aile tarihi
10 Teknoloji destekli tarih öğretimi
11 Filmleri tarih öğretiminde kullanma ( ders planı 2)
12 Öğrencilerin ders planları ile ilgili birebir değerlendirme
13 Yerel tarih
14 Aile tarihi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gary B. Nash, Charlotte Crabtree, and Ross E. Dunn, History On Trial: Culture Wars and the Teaching of the Past (1997).
Samuel S. Wineburg, Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (2001).
Safran M. (Ed).Tarih Nasıl Öğretilir Yeni İnsan Yayınları, (2010).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 3 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154324
ÖK.234324
ÖK.334324
ÖK.434324