DERS ADI

: TÜRKİYE'DE GÖÇ, KENTLEŞME VE SOSYO-EKONOMİK DEĞİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5054 TÜRKİYE'DE GÖÇ, KENTLEŞME VE SOSYO-EKONOMİK DEĞİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiyede göç, kentleşme, sosyal ve ekonomik gelişmeleri nedenlerini, sonuçlarını ortaya koymak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi Alan herhangi bir öğrenci, Türkiyede kentleşmenin seyrini bilebilir
2   Dersi Alan herhangi bir öğrenci, Kentleşme modellerini kavrayabilir
3   Dersi Alan herhangi bir öğrenci, Kentleşmeye yol açan faktörleri kavrayabilir
4   Dersi Alan herhangi bir öğrenci, Kentleşmenin sosyo-ekonomik değişimi üzerindeki etkilerini yorumlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de Göç ve Kentleşmenin Tarihi
2 Cumhuriyet Döneminde Göç Hareketleri ve Kentleşmenin Dinamikleri
3 1950 Öncesindeki Göçler ve Kentleşmeye Etkileri
4 1950-60 Döneminde Tarımsal Modernizasyon ve Kırsal Ekonominin Değişimi
5 1950-60 Döneminde Göçler ve Kentsel Gelişme
6 1960-80 Döneminde Göçler ve Kentsel Gelişme
7 1980 Sonrasında Göçler ve Kentsel Gelişme
8 ARA SINAV
9 Türkiyede Ulusal ve Bölgesel Çekim Merkezi Olan Kentler
10 Türkiyede Metropolleşme ve yeni kent modelleri
11 Türkiyede Göçler ve Sosyal Değişim
12 Türkiye Kentlerinde Gecekondu, Altyapı ve Planlama Sorunları
13 Türkiye Kentlerinde İşgücü Marjinalleşmesi ve Kayıt Dışı Ekonomi
14 Türkiye Kentlerinde İşgücü Marjinalleşmesi ve Kayıt Dışı Ekonomi
15 Tartışma
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KELEŞ R, Kentleşme Politikası, İmge Y, 2004
KILIÇBAY M.A, Şehirler ve Kentler, İmge Y, 2002
DURU B ve ALKAN A, 20. yy Kenti,İmge Y, 2002
TOPRAK KARAMAN Z, Kent Yönetimi ve Politikası, 2001
KUBAN D, Türkiye de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı-Yurt Yayınları, 2001
BENEVOLO L, Avrupa tarihinde Kentler, Yeni Binyıl-Afa Y, 1995
TEKELİ İ, Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Y, 2001
DUBEN Alan, Kent Aile Tarih, İletişim Y, 2002
GÖRMEZ K, Kent ve Siyaset, Gazi K, 1997, Ankara
SEY Y (Ed.), 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, İşb Y, 1998
İÇDUYGU A ve D., Türkiye de İç Göç, 1998, Bolu Gerede.
FAROQHI S (2000). Osmanlı da Kentler ve Kentliler, Tarih Vakfı Yurt Y, İs.
DUMOND P ve GEORGEON F (1999). Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Y, İs.
BARAN T A (2003). Bir Kentin Yeniden Yapılanması İzmir 1923-1938, Arma Y, İs.
GÜÇLÜ S Ö (2002).Kentlileşme ve Göç Sürecinde Antalya da Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci, An.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Nevzat Gümüş
Buca Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD 35150 Buca - İzmir
Tel: + 90 232 3012136 Fax: 00 90 232 4204895 GSM:905335765054
e-mail: nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 3 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 3 30
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135334
ÖK.234344
ÖK.335334
ÖK.434344