DERS ADI

: OKUL ÖNCESİ FEN-DOĞA ÖĞRETİMİNDE ÖRNEK ÇALIŞMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5010 OKUL ÖNCESİ FEN-DOĞA ÖĞRETİMİNDE ÖRNEK ÇALIŞMALAR SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okulöncesinde fen eğitimin temel hedeflerini bilerek, okulöncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini geliştirebilecek etkinler tasarlayabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesinde fen öğretimine ilişkin temel bileşenleri açıklayabilir.
2   Okulöncesinde fen eğitimin temel hedeflerini açıklar.
3   Okulöncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini ifade eder.
4   Okulöncesi fen öğretim ortamlarını betimler.
5   Okulöncesi fen eğitiminde işlenen temel konulara ilişkin kavramların öğretiminde uygun yaklaşımları belirleyebilir
6   Canlılar bilimi alanında canlı-cansız kavramı, bitkiler, hayvanlar, insan vücudu, besinler, beslenme, çevre vb. kavramlara ilişkin öğretim etkinlikleri tasarlayabilir.
7   Fiziksel bilim alanında madde, kuvvet, enerji, ses, ışık vb. kavramlara ilişkin öğretim etkinlikleri tasarlayabilir.
8   Evren ve Dünya mız alanında iklim, güneş sistemi, su ve hava vb. kavramlara ilişkin öğretim etkinlikleri tasarlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi
3 Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri
4 Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri
5 Okul öncesi fen eğitiminde drama
6 Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları
7 Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
8 Ara sınav
9 Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
10 Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
11 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!
12 Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
13 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
14 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay.
2.Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İst: Ya Pa Yay.
3.Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay
4.Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay
5.Aktaş Arnas, Y. ( 2007), Fen Ve Matematik Öğreniyorum Kök Yayıncılık
6.Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. (2002) Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi, Ekin Kitabevi
7. Güler T. (2005) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi , Mobilsoft Yayın.
8. Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2010). Okul Öncesinde Fen Eğitimi ,Pegem Yayınevi
9. Worth, K., Grollmann, S., (2003). Worms, Shadows And Whirlpools, Science İn The Early Chilhood Clasrooms. Heinemann
10. Johnston, J. Early Exploration İn Science, Open University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Diğer kısa sınavlara hazırlık 2 10 20
Ödev hazırlama 5 10 50
Sunum hazırlama 5 10 50
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1443235344
ÖK.23324344
ÖK.33334344
ÖK.4333344
ÖK.5433344
ÖK.633344
ÖK.723344
ÖK.823344