DERS ADI

: ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5016 ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Erken yaşta yabancı bir dili nasıl kazandığı, yabancı bir dili öğrenirken hangi aşamalardan geçtiği, erken yaşta yabancı dil kazanımını etkileyen faktörler, erken yaşta İngilizcede anlama, konuşma, okuma ve yazma becerilerin öğretimi, öğrenme stratejileri, sınıf yönetimi: konuya dayalı ders planı hazırlama: materyal değerlendirme ve adaptasyonu: ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağı ile ilişkin bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklara İngilizce öğretebilmek için gereken öğretim becerilerini geliştirmek
2   Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını karşılayabilmek için gerekli stratejileri geliştirmek
3   Çocukların dil öğrenimini destekleyen durumları geliştirmek
4   Konu bazlı ders planları hazırlamak
5   Materyalleri ve dil öğretimi ile ilgili kaynakları etkili bir şekilde kullanmak
6   Doğru değerlendirme yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Öğrenme ve Gelişim Aktif öğrenme: "yapılandırmacılık", Piaget'nin gelişim basamakları. "Sosyal yapılandırmacılık", etkileşimin rolü, Gardner'in çoklu zeka kuramı
3 Ana Dili evde ve okulda öğrenme Neden ilk dilin gelişimi EYL (Erken Yaşta İngilizce Öğretimi) öğretmenleri ilgilendirir Birinci dil nasıl edinilir Okulun ilk dilin gelişimi üzerindeki etkisi
4 Evde ve Okulda İkinci/Üçüncü Dilin Öğrenimi Erken yaşta iki dillilik, yaşın etkisi, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmek
5 İngilizce öğretimini etkileyen bağlamsal ve duygusal faktörler Motivasyonun Rolü, Amaçlar ve beklentiler, İngilizce'yi müfredata entegre etmek
6 Anlama ve konuşma becerilerin öğretimi Anlama becerisini geliştirmek, anlama etkinlikleri hazırlamak Konuşma becerisini geliştirmek, konuşma etkinlikleri hazırlamak
7 Anlama ve konuşma becerileri geliştiren etkinliklerin uygulaması
8 Okuma ve Yazma becerilerin öğretimi Okuma becerisini geliştirmek, okuma etkinlikleri hazırlamak Yazma becerisini geliştirmek, yazma etkinlikleri hazırlamak
9 Arasınav
10 Okuma ve yazma becerilerini geliştiren etkinliklerin uygulaması
11 Kelime ve dil bilgisinin öğretimi
12 Kelime ve dil bilgisini geliştiren etkinliklerin uygulaması
13 Materyal geliştirme ve Değerlendirme Ders kitapların incelenmesi ve değerlendirmesi, özgün materyallerin kullanımı, materyal geliştirme, konu bazlı öğretim planları hazırlamak
14 Materyal geliştirme ve Değerlendirme Ders kitapların incelenmesi ve değerlendirmesi, özgün materyallerin kullanımı, materyal geliştirme, konu bazlı öğretim planları hazırlamak
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. McKay, P. (2006) Assessing Young Language Learners. Cambridge University Press.
2. Moon, J. (2000) Children Learning English Oxford: Macmillan
3. Pinter, A. (2006) Teaching Young Language Learners. Oxford University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, aktif öğrenme bireysel veya birlikte

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 2 7 14
Ödev Hazırlama 2 3 6
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1333
ÖK.23333
ÖK.33333
ÖK.433
ÖK.53
ÖK.63