DERS ADI

: TEMEL BİYOİSTATİSTİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 5029 TEMEL BİYOİSTATİSTİK ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN ALPARSLAN ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Yüksek Lisans
Klinik İlaç Araştırmaları Yüksek Lisans
Laboratuvar Tıbbı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bilimsel araştırma yöntemini ve veri çözümlemeyi öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuduğu bilimsel yazıyı anlayabilmek ve eleştirebilmek.
2   Bilimsel araştırma planlayabilmek.
3   Bilimsel araştırma verisi toplayabilmek.
4   Bilimsel araştırma verisi çözümleyebilmek.
5   Bilimsel araştırma yazabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel yöntem
2 Nedensellik/Araştırma tipleri
3 Kaynak tarama/inceleme/yararlanma yöntemleri
4 Araştırmalarda hata kaynakları ve giderimi
5 Evren, örnek, örnekleme yöntemleri
6 Binom, Poisson, Gauss dağılımları ve özellikleri
7 Standart dağılım, p değeri
8 Dağılımın yaygınlık ölçütleri, güven aralığı
9 Verinin özellikleri, ölçümü, standart toplanması
10 Ölçüm verisinin çözümlenmesi
11 Sayım verisinin çözümlemesi
12 Araştırma yazımı
13 Genel değerlendirme
14 Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Portney LG, Watkins MP. Foundations of clinical research. Prentice Hall;2000.
Abramson JH, Abramson ZH. Survey methods in community medicine. 5th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone;1999.
Kirkwood BR, Sterne JAC. Essential medical statistics. Bodmin: Blackwell Science; 2003.
Daly LE, Bourke GJ. Interpretation and uses of medical statistics. 5th ed. Oxford: Blackwell Science;2000
Armitage P, Berry G. Statistical methods in medical research. 3rd ed. Oxford: Blackwell Science;1996.
Dawson B, Trapp RG. Basic and clinical biostatistics. 4td ed. NY: Lange Medical Books/McGraw-Hill;2004.
Dupont WD. Statistical modelling for biomedical researchers. Cambridge: Cambridge University Press;2002.
Elwood M. Causal relationships in medicine. Oxford: Oxford University Press;1992.
Elwood M. Critical appraisal of epidemiological studies and clinical trials. Oxford: Oxford University Press;1998.
Aksakoğlu G. Sağlıkta araştırma ve çözümleme. İzmir: Meta Basımevi; 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunluluğu.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gazanfer.aksakoglu@deu.edu.tr

4124001,2

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555553113541
ÖK.2555553155551
ÖK.3555553115551
ÖK.4555553113551
ÖK.5555553113551