DERS ADI

: HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5098 HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜLYA OKUMUŞ

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Yüksek Lisans
İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
Onkoloji Hemşireliği Yüksek Lisans
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
İş Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans
Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans
Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans
Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisans
Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, hemşirelikte kullanılan temel psikososyal kavramları anlamasını ve bu kavramları hemşireliğin farklı alanlarında bakım verirken kullanabilmesini amaçlar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hmşireliğin temel kavramları insan, sağlık, çevre ve hemşirelik kavramlarını analiz eder.
2   2. Psikosoyal kavramları hemşirelik anlayışını oluşturmada kullanır
3   3. Birey/Aile/Toplum un bakımı sürecinde psikososyal kavramları kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 DERSİN TANIMI, AMAÇLARI-Hemşireliğin dört ana kavramı----İNSAN
2 SAĞLIK
3 ÇEVRE
4 Hemşirelik
5 Motivasyon
6 Bağımlılık-Bağımsızlık
7 Ümit/Ümitsizlik
8 VİZE SINAV
9 Güç/Güçsüzlük
10 Başetme
11 Kayıp/Yas
12 İnsan Onuru/Haysiyeti
13 Güven
14 Dersin Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Kozier, B. Erb,G. Blais,K. (1997) Professional Nursing Practice, concept and Perspectives, Third Ed. Addison-wesley Menlo Park.
2 ZerwekhJ. Claborn JC. N (1997) ursing Today, Transition and Trends. Second ed.WB. Saunders Comp, Philadelphia.
3 Leddy,SPepper,J.M. (1998) Conceptual Bases of Profession Nursing,, 4. Th Edition, Lippincott.
4 Cutcliffe JR, McKenna HP (2005) The Essential Concepts of Nursing.Elseiver.Edinburgh.
5 Barret D., Wilson, B., Woollands, A., (2014). Bakımın Planlanması. Çev Edit. Okumuş, H., Öztürk, C., ve Yenal, K. Palme Yayıncılık. 2. baskı, Ankara
6 Öz, F., (2004). Sağlık alanında temel kavramlar, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ* 0.30 + ODV * 0.40 + FN* 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 +ODV * 0.40 +BUT* 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Hulya Okumus
hulya.okumus@deu.edu.tr
Doç Dr. Özlem Küçükgüçlü
Doç. Dr. Zekiye Ç. Duman
Doç. Dr. Neslihan Günüşen
Yard. Doç. Dr. Gülşah Gürol Aslan

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 29 29
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555
ÖK.25444
ÖK.35555