DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE DANIŞMANLIK BECERİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6065 HEMŞİRELİKTE DANIŞMANLIK BECERİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye, eğitim ve öğrenme ile ilgili değişik yaklaşımların hemşirelik eğitiminde uygulanması için gerekli becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Danışmanlık modelleri bilgisine sahip olma
2   Danışmanlık modellerinin hemşirelikte nasıl kullanılabileceğini tartışma
3   Danışmanlık becerilerini uygulama
4   Ulusal ve uluslar arası hemşirelikte danışmanlık uygulamalarının nasıl olduğunu analiz etme
5   Hemşirelikte danışmanlık uygulamalarının etkinliğini gösteren kanıta dayalı çalışmaları tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Danışmanlığın temel ilkeleri, Danışmanlık modelleri, Danışmanlık modelleri,
2 Danışmanın nitelikleri, Danışmanlık süreci, Danışmanlık süreci, Spesifik problemler ve çözümler, Hemşirelikte Danışmanlığın etkililiğini gösteren araştırmalar, Hemşirelikte danışmanlık örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Boyer, EL (1992). A Special Report. Scholarship Reconsidered. Priorities of the Professoriate. Chapter 2: Enlarging the Perspective. California/ Princeton Fulfillment Services, New Jersey, 15-25.
2. Fardanesh, H.(2002). Learning theory approaches and teaching methods. British Journal of Educational Technology, 33(1), 95-98.
3. Ferguson, L., Day, RA. (2005) Evidence-based nursing education: myth or reality Journal of Nursing Education, 44, 107-115.
4. Fincher, R-M & Work, JA (2006). Perspectives on the scholarship of teaching. Medical Education, 40(4), 293-295.
5. Iwasiw, C, Goldenberg, D and Andrusyszyn, MA. Chapter 1: Introduction to curriculum development in nursing education. In Curriculum Development in Nursing Education. 2005, Boston, MA: Jones and Bartlett.
6. McAllister, M. Principles for curriculum development in Australian nursing: an examination of the literature. Nurse Education Today, 2001, 21, 304-314.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama , bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Öğrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 15 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 28 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.4
ÖK.55