DERS ADI

: KLİNİK ÇALIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 5012 KLİNİK ÇALIŞMA ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Denge, işitme, konuşma ve denge problemlerinin değerlendirilmesi ve öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Objektif ve subjektif testleri kullanrak işitme, denge ve sesin değerlendirilmesi
2   Çocuklarda işitme kaybının düzeyinin bilinmesi ve tanımlanması
3   Subjektif objektif test sonuçları arasındaki ilişkiyi bilme
4   Yenidoğan işitme taramasını yapabilme
5   İşitme kaybı saptanan hastaya uygun işitme cihazını seçebilme
6   İşitme kayıplı çocukların ailelerine danışmanlık verebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Objektif ve subjektif işitme testleri
2 Objektif ve subjektif işitme testleri
3 Denge testleri
4 Denge testleri
5 Konuşma ve ses bozuklukları
6 Elektrofizyolojik testler
7 Elektrofizyolojik testler
8 Yenidoğan işitme taraması testi
9 Konuşma testleri
10 İşitsel rehabilitasyon
11 İşitsel rehabilitasyon
12 Çocukluk çağı konuşma testleri
13 Aile eğitimi
14 Aile eğitimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) EssentialOtolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II 2002
4) Çakır N. Otolaringoloji, Baş ve Boyun Cerrahisi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1996.
5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003.
6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004
7) AudiologyTreatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
8) EducationalAudiologyHandbook, Johnson-Benson-Seaton
9) Scott-Brown sAdultAudiology, Sixth Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 15 1 15
özel dersler 10 1 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 1 16
Ara sınavlara hazırlık 9 1 9
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Grup ödevi hazırlama 3 1 3
Sunum hazırlama 2 1 2
final 1 2 2
ara sınav 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.655