DERS ADI

: İŞİTME İŞİTMENİN ÖLÇÜLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 5017 İŞİTME İŞİTMENİN ÖLÇÜLMESİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Normal işitme sürecinin ve rutin odyolojik testlerin yapılması için gereken bilgilerin elde edinilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Odyolojik test sonuçlarına göre işitme kaybının çeşidinin ve derecesinin belirlenmesi
2   Akustik immitansmetri ve akustik refleks testinin uygulanabilmesi.
3   Akustik emisyon testinin uygulanabilmesi ve yorumlanması.
4   Akustik refleks testinin yorumlanması.
5   Konuşma odyometrisi testinin uygulanabilmesi ve yorumlanması.
6   Saf ses, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerinin birlikte yorumlanabilmesi.
7   İşitsel beyinsapı yanıtlarını kullanarak işitsel sistem hakkında bilgi edinilmesi.
8   Saf ses tekniklerinin yorumlanması ve kullanılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme kayıplarının kalıtımı
2 Genetik sensorinöral işitme kayıpları
3 Sendromik sensorinöral işitme kayıpları
4 Nonsendromik sensorinöral işitme kayıpları
5 Çocuklarda dil gelişimi basamaklarının değerlendirilmesi
6 Çocuklarda davranımsal işitme kayıpları
7 Objektif odyolojik testler
8 Çocuklarda konuşma odyometrisi
9 Yenidoğan işitme taraması
10 Çocuklarda işitsel işlemleme bozukluğu
11 Pediatrik işitme rehabilitasyonu
12 Sensorinöral işitme kayıplı çocuklarda aile desteği
13 Aile eğitimi - I
14 Aile eğitimi - II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II 2002
4) Çakır N. Otolaringoloji, Baş ve Boyun Cerrahisi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1996.
5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003.
6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004
7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
8) Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
9) Scott-Brown s Adult Audiology, Sixth Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
dersler 20 1,5 30
özel dersler 30 1 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Final sınavına hazırlık 10 1 10
Grup ödevi hazırlama 3 1 3
Sunum hazırlama 2 1 2
final 1 2 2
ara sınav 2 1 2
kısa sınav vb. 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15555
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.85555