DERS ADI

: KANSER ARAŞTIRMALARINA ÖZEL İSTATİSTİK YÖNTEMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ONK 5030 KANSER ARAŞTIRMALARINA ÖZEL İSTATİSTİK YÖNTEMLER SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Temel Onkoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜLYA ELLİDOKUZ

Dersi Alan Birimler

Translasyonel Onkoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Onkoloji alanında kullanılan temel istatistik kavramların öğrenilmesi ve kansere özel istatistik analizlerin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanser Araştırmalarına özgü istatistik yöntemlerini bilir.
2   Uygun test seçim algoritmasını bilir.
3   Tek grup/iki grup için oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler hakkında fikir sahibidir.
4   Değişkenler arası ilişkiler ve korelasyon analizini bilir.
5   İstatistik analize uygun nesnel veri kaydı yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Olasılık teorisi ve olasılık dağılım fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar
2 Kanserde sık kullanılan parametreler ve dağılım özellikleri
3 İstatistiksel test ve istatistiksel çıkarım kavramları-1
4 İstatistiksel test ve istatistiksel çıkarım kavramları-2
5 Parametrik ve nonparametrik test kavramları
6 Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması-1
7 Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması-2
8 Test seçiminde temel varsayımlar ve uygun test seçim algoritması-3
9 Tek grup için oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler
10 İki grubu karşılaştırmada oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler
11 İkiden fazla grubu karşılaştırmada oran, kategorik dağılım ve ortalama ile ilgili istatistiksel testler
12 Değişkenler arası ilişkiler ve korelasyon analizi
13 Çoklu analiz yöntemleri- 1
14 Çoklu analiz yöntemleri- 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme, 2006 (Gazanfer Aksakoğlu),
2.Bilimsel Araştırmalarda SPSS for Windows, 1995 (Mustafa Ergün),
3. Bilgisayar İstatistik ve Tıp, 1995 (Murat Hayran, Oktay Özdemir),

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik derslerin yapılması, sınıf içi aktiviteler ile dersin pekiştirilmesi, çalışma ödevi verilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 +PO * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.20 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları ara ve final klasik yazılı uzun cevaplı sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.ellidokuz@deu.edu.tr 0 232 4125889/5801

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555