DERS ADI

: ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5010 ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste öğrenme-öğretme teorileri ile bu teorilerin eğitim teknolojisi ile ilişkisi ortaya koymak amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını açıklayabilme
2   Davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşım arasındaki farkları açıklayabilmeli
3   Öğrenme teorileri açısından öğretim materyallerini değerlendirebilmeli
4   Var olan bilgisayar destekli öğretim materyallerini öğrencinin öğrenmesine etkileri açısından değerlendirebilmeli
5   Yapılandırmacı kuruma uygun öğretim materyallerini değerlendirebilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme
2 Davranışcı yaklaşımları
3 Davranışcı yaklaşımları
4 Davranışcı yaklaşımları
5 Bilişsel yaklaşımlar
6 Bilişsel yaklaşımlar
7 Vize
8 Öğrenme ürünleri
9 Öğrenme ürünleri
10 Öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılar
11 Anlamlı öğrenmede teknolojinin rolü
12 Anlamlı öğrenmede teknolojinin rolü
13 Anlamlı öğrenmede teknolojinin rolü
14 Yapılandırmacı kuram uygun bilgisayar destekli öğretim materyalleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Bigge M. L. & Shermis, S. S. (2003). Learning theories for teachers (6th Ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150.
Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Olson, M. H. & Hergenhahn, B. R. (2009). An introduction to theories of learning. (8th ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje geliştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 ödev ve proje ürünü ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Dr. Halil AYDIN
Doç.Dr. Ercan AKPINAR
Yrd.Doç.Dr. Bahar BARAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
35160Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Ödev hazırlama 4 5 20
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 10 100
Diğer (lütfen belirtiniz): Proje geliştirme 4 10 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14255
ÖK.24144
ÖK.35255
ÖK.44344
ÖK.55255