DERS ADI

: YÜKSEK KORTİKAL İŞLEVLERİN KAYBI ÖZELİNDE DEMANS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBK 5026 YÜKSEK KORTİKAL İŞLEVLERİN KAYBI ÖZELİNDE DEMANS SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÖRSEV YENER

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kognisyon ve bilişsel işlevlerin, bunların nöral temellerinin ve sorumlu alanların olgu örnekleri ışığında öğrenilmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kognisyonun nöral temellerini ve kognitif alanları anlayabilme, kavrayabilme ve açıklayabilme.
2   Bellek ile yürütücü işlevlerin öğrenilmesi, bu işlevlerden sorumlu nöroanatomik yapıların ve fizyolojisinin öğrenilmesi.
3   Lisan, praksis ve bellek bozukluklarının öğrenilmesi.
4   Olgu örnekleri ışığında öğrenilen konuların pekiştirilmesi.
5   Konu ile ilgili sözlü ve yazılı anlatım yapabilme beceri ve yeterliliğine sahip olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kognisyon ve kognitif alanlar (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
2 Bilinç (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
3 Koma (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
4 Uyku/rüya (teori), Lisan ve bozuklukları (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
5 Makale/öğrenci sunumu (teori), Praksis ve bozuklukları (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
6 Ara Sınav Olgu örnekleri (uygulama)
7 Bellek ve Limbik sistem (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
8 Bellek ve hipokampal fizyoloji (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
9 Bellek ve farmakoloji (teori) Olgu örnekleri (uygulama)
10 Bellek bozuklukları (teori)
11 Yürütücü işlevler (teori), Olgu örnekleri (uygulama)
12 Görsel uzamsal bozukluklar ve ihmal sendromları (teori)
13 Makale değerlendirme/öğrenci sunumları Olgu örnekleri (uygulama)
14 Olgu örnekleri (uygulama)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dementia, 2003 JL Cummings, Butterworth Heinemann

Davranış Nöropsikiyatrisi, Ed: Cummings ve Trimble, Çizgi Tıp Yayınevi 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum /ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kognisyonun nöral temelleri, kognitif alanlar, bellek, yürütücü işlevler, lisan, praksis ve bellek bozuklukları konularındaki bilgi ara ve final sınavı ile, konu ile ilgili sözlü ve yazılı anlatım yapabilme beceri ve yeterliliği ise sunum ve ödevler ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Telefon: 412 4058 veya 412 4050

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 24 24
Sunum Hazırlama 1 24 24
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15544
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55