DERS ADI

: BLOK 5 (EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5026 BLOK 5 (EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ) SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BERNA MUSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitim alanında araştırma tipleri, değişkenlerin tanımlanması, araştırma sorusu, hipotez oluşturma, yayınlanmış makalelerin değerlendirilmesi, tablo yazım kuralları, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, araştırma önerisi ve raporu yazımı, araştırma ve yayın etiği konularında bilgi ve beceri kazanma. konularında bilgi ve beceri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Araştırma tiplerini tanımlayabilmek
2   Eğitim araştırmaları ile epidemiyolojik araştırmalar arasındaki farklılıkları tanımlayabilmek
3   Araştırma sorusu ve hipotez oluşturabilmek
4   Bağımlı ve bağımsız değişkenleri tanımlayabilmek
5   Tablo ve grafik yapım ve kullanım ilkelerini açıklayabilmek
6   Veri girişi ve analizi ilke ve yöntemlerini tanımlayabilmek
7   Yayınlanmış makalelerin değerlendirmesini yapabilmek
8   Bir araştırmayı planlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Bağımlı ve bağımsız değişkenler Araştırma tipleri-gözlemsel Araştırma tipleri-müdahale tipi Eğitim araştırmaları ve epidemiyolojik araştırmalar arasındaki farklılıklar Tablo yapım ve kullanım ilkeleri Grafik yapım ve kullanım ilkeleri Makale saati
2 Kesitsel araştırmalar Kohort tipi araştırmalar Olgu kontrol tipi araştırmalar Niteliksel araştırma yöntem ve gereçleri Odak grup görüşmeleri tanım ve ilkeleri Odak grup görüşmeleri planlama Makale saati
3 Yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış görüşmeler vb nitel araştırma yöntem ve gereçleri Veri girişi Veri analizi Makale saati
4 Nitel araştırmalarda veri analiz yöntemleri Araştırma etiği Yayın etiği Yayınlanmış makale örneklerinin değerlendirilmesi Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Crowl TK (1996) Fundamentals of Educational Research. Second Edition. Mc Graw- Hill Companies, Inc. USA.
International Handbook of Research in Medical Education (2002) Editors: Norman, GF, Vleuten CPM, Newble DI.Kluwer Academic Publishers.
Fraenkel JR & Wallen NE (2006). How to design and evaluate research in education. 6th Edition. Boston: McGraw Hill.
Greenhalgh T (2001) How to Read a Paper. Second Edition. BMJ, London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale tartışması
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 4 3 12
Örnek olay çalışması (makale saati) 4 3 12
Ders Anlatımı (öğrtetim üyesi ve öğrenci sunumu) 20 3 60
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 15 60
Sunum Hazırlama 4 2 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85