DERS ADI

: TÜRKİYE'DE NÜFUS HAREKETLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6061 TÜRKİYE'DE NÜFUS HAREKETLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türkiye de nüfus hareketlerinin tarihini, iç ve dış göçleri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye deki nüfus hareketlerini ve sonuçlarını anlayacaktır
2   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye deki nüfus hareketlerinin tarihsel sürecini kavrayabilecektir
3   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Nüfus hareketlerine yol açan sosyo-ekonomik ve doğal ortamları kavrayabilecektir
4   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Nüfus hareketlerinin doğurduğu sonuçları yorumlayabilecektir
5   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Dünyadaki ülke ve ülke gruplarıyla karşılaştırabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Göç nedir Göç çeşitleri
2 Göçlerin nedenleri
3 Dünyada ve Türkiye de Göç
4 Türkiye de Göçlerin Tarihi
5 Cumhuriyet Dönemi Başında Türkiye de Dış Göçler ve Etkileri
6 1950 Yılına kadar Türkiye de İç Göçler
7 1950-80 Arasında Türkiye de İç Göçler
8 ARA SINAV
9 1960 tan Sonra Avrupaya İşgücü Göçü ve Etkileri
10 1980 Sonrasında Türkiye de İç Göçler
11 Türkiye de Geçici ve Kalıcı Göçlerin Etkileri
12 Türkiye de İç Göçün Yarattığı Sorunlar
13 Gecekondulaşma, işsizlik, kayıtdışı ekonomi vs.
14 Göçe yönelik projeksiyonlar
15 Tartışma
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İÇDUYGU Ahmet, SİRKECİ İbrahim ve AYDINGÜN İsmail (Ed.), Türkiye de İç Göç, Konferanslar, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 1998, Bolu Gerede
MUTLUER Mustafa (2003).Uluslararası Göçler ve Türkiye, Çantay Kitabevi, İs.
ABADAN-UNAT Nermin (2002). Bitmeyen Göç Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İs.
ARI Kemal (1995). Büyük Mübadele Türkiye ye Zorunlu Göç 1923-1925, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İs
ÖZBAY F. Ve diğerleri (2001). Nüfus ve Kalkınma, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, An.
TÜTENGİL Cavit Orhan (1983). 100 Soruda Kırsal Türkiye nin Yapısı ve Sorunları, Gerçek Yayınevi, İs.
GÜÇLÜ Sevinç (2002). Kentlileşme ve Göç Sürecinde Antalya da Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci, TC Kültür Bakanlığı Kültür Eserleri, An.
ERKAN Rüstem (2002). Kentleşme ve Sosyal Değişme, bilim adamı Yayınları, An.
II. Ulusal Sosyoloji Kongresi: Toplum ve Göç, Bildiriler Kitabı, TC Başbakanlık DİE ve Sosyoloji Derneği, 20-21-22 Kasım 1996 Mersin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Nevzat Gümüş
Buca Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD 35150 Buca - İzmir
Tel: + 90 232 3012136 Fax: 00 90 232 4204895 GSM:905335765054
e-mail: nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.555