DERS ADI

: DENDROKLİMATOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6063 DENDROKLİMATOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dendrokronolojik yöntemlerle araziden toplanan verilerin değerlendirilmesi, haritalanması ve ortam bileşenlerini dikkate alarak doğal ortam analizi yapabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dendroklimatolojik yöntemleri bilir
2   Araziden verileri (Karot alımı) nasıl toplayacağını bilir
3   Dendrolojik veriler ile iklim verilerini ilişkilendirmeyi bilir
4   Verileri standartlaştırmayı bilir
5   Dendrolojik veriler ile iklim verilerini ilişkilendirerek; doğal ortamı yorumlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dendroklimatolojinin tanımı
2 Dendrokronolojinin tarihi gelişimi
3 Dendrokronolojinin kullanım alanları
4 Dendroklimatolojinin Coğrafyada Kullanımı
5 Dendrokronolojide kullanılan araçlar
6 Ağaçtan örnek almak
7 Ara Sınav
8 Doğal ortam ile ilgili verileri not etmek
9 Ağacın boyunu ölçmek
10 Presler artım burgusu ile alınan verinin değerlendirilmesi
11 Veriler ile iklim verilerinin ilişkilendirilmesi
12 Verilerin SPSS programında değerlendirilmesi
13 Çıktıların analizi
14 Uzun dönemli iklim verilerinin dendrokronoloji ile elde edilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

FRITTS H C., Tree Rings and Climate, Laboratory of Tree Rings Research University of Arizona, Tucson, Arizona, USA, Academic Press, San Francisco, 1976
Atalay İ., Toprak Coğrafyası,
ÇUKUR H., Ege Bölümünün Ekosistemleri, DEÜ. Sosyal Bilimler Ens. İzmir, 1998 (Yayımlanmamış Doktora Tezi)
ÇUKUR, Hasan (ATALAY, İ., SEZER, L.,İ., ile), Kızılçam (Pinus brutia Ten.) Ormanlarının Ekolojik Özellikleri ve Tohum Nakli Açısından Bölgelere Ayrılması, İzmir-1998
The Ecologic Properties of Red Pine (Pinus brutia Ten.) Forests and Their Regioning in Terms of Seed Transfer.
Atalay İ., Vejetasyon Coğrafyasının Esasları
Atalay İ., Türkiye Vejetasyon Coğrafyası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Ödev Hazırlama 3 10 30
Arazi çalışması 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1222
ÖK.2
ÖK.3233
ÖK.4344
ÖK.5553