DERS ADI

: COĞRAFİ TERMİNOLOJİ ARAŞTIRMASI VE DEĞERLENDİRMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6040 COĞRAFİ TERMİNOLOJİ ARAŞTIRMASI VE DEĞERLENDİRMESİ ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Coğrafi Terminolojinin temel kaynaklarının analiz edilerek, kavramlarda oluşan yanılgıların ve/veya kargaşanın nedenlerinin belirlenmesi ve örnek uygulamalarla coğrafya öğretimi açısından konunun öneminin anlaşılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafi Terminoloji Değerlendirmesi ve Araştırması ile ilgili kavram bilgisini bilir.
2   Coğrafi Terminolojinin temel kaynaklarını analiz edebilir.
3   Coğrafi Terminolojinin temel kavramlarını tanıyabilir.
4   Coğrafi Terminolojideki kavramlarda oluşan yanılgıların ve/veya kargaşanın nedenlerinin bilir.
5   Coğrafi Terminolojideki kavramlara ilişkin örnek uygulamalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafi Terminoloji Değerlendirmesi ve Araştırması İçeriği
2 Coğrafi Terminolojinin Oluşumundaki Etmenler
3 Coğrafi Terminolojinin Oluşumunda Fiziki Etmenler
4 Coğrafi Terminolojinin Oluşumunda Kültürel Etmenler
5 Coğrafi Terminolojide Temel Kavramlar
6 Coğrafi Terminolojide Kavram Kargaşası ve/veya Yanılgısı
7 ARA SINAV
8 Coğrafi Terminolojide Kavram Kargaşası ve/veya Yanılgısı
9 Coğrafi Terminolojide Kavram Kargaşası ve/veya Yanılgısı Uygulaması
10 Coğrafi Terminolojide Kavram Kargaşası ve/veya Yanılgısı Uygulama Değerlendirmesi
11 Coğrafi Terminolojide temel kavramların analizi
12 Coğrafi Terminolojide temel kavramların uygulamalı analizi (İzmir örneği)
13 Coğrafi Terminolojide temel kavramların uygulamalı analizi (İzmir örneği)
14 Coğrafi Terminolojide temel kavramların uygulamalı analizi (İzmir örneği)
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Efe, Recep (2002). Coğrafya'da Beş Temel Kavram ve Bunların Öğretim Metot Ve Teknikleri , Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, Yıl: 2002, s. 27-41.
Geçit, Yılmaz, (2010). 9. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Müfredatı Türkiye Öğrenme Alanı İçindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri , Marmara Coğrafya Dergisi, 21, 134-149.
Ramazan Özey; Yılmaz Arı; Servet Karabağ; Salih Şahin; Ali Demirci; Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişimler, Pegem Yay. Ankara. ISBN: 9786053641124.
Sekin, Sefa ÜNLÜ, Mehmet (2002). Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, Yıl: 2002, S: 43-54.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 2 8 16
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavına Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54