DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VE EKO-TURİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6046 SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VE EKO-TURİZM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çevreyi koruyan, yerel halkın refahını sürdüren, doğal alanlara sorumluluğunu bilen, kitle turizmine çevreci bir alternatif sunan turizm olarak eko turizmin sürdürülebilir turizm için iyi bir alternatif olduğunu kavramak; kullanarak korumanın önemi (sürdürülebilirlik) konusunda farkındalık oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilir Turizm ve Eko Turizme ilişkin kavramları bilir.
2   Sürdürülebilir Turizm ve Eko Turizmin özelliklerini tanır.
3   Eko turizmin sürdürülebilir turizm için iyi bir alternatif olduğunu bilir.
4   Koruma alanlarının bu turizm ve ülke kalkınması açısından önemini analiz edebilir.
5   Koruma alanlarının ve Eko turizmin sorunlarını tanır ve çözümler üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sürdürülebilir Turizm ve Eko Turizm Dersine İlişkin Kavramlar
2 Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Kalkınmada Turizmin Önemi
3 Turizmin Gelişme Süreci, Turizmin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler (Doğal Ve Sosyo-Ekonomik)
4 Alternatif Turizm
5 Eko Turizm
6 Eko Turizmin Çıkış ve Gelişme Nedenleri
7 Ara Sınav
8 Eko Turizmin İlkeleri
9 Eko Turizm Türleri
10 Korunan Alanlar ve Eko Turizm
11 Eko Turizmde Turistler ve Yerel Halk
12 Eko Turizmde Yasal Güçler ve Yasal Biçimlendirme
13 Sürdürülebilir Eko Turizm İçin Çözümler
14 Eko Turizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyal Etkileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATALAY, İ.,KARADOĞAN, S. ve ÖZGEN, N. (2006).; Ecotourism: A key study from Kemaliye (W part of the Eastern Anatolian Region, Turkey), Environment and Society Present-Day Dıversity and Dynamics, Proceeding of the 4th Romanian-Turkish Geographic Seminar, 2-12 July 2006, Galati, 161-170.
Değirmencioğlu, Özdal; Ahipaşaoğlu, Suavi (2003). Anadolu'da Turizm Rehberliği, Gazi Kitabevi, Ankara.
Erdoğan, Nazmiye (2003). Çevre ve Ekoturizm, Erk Yayınları, Ankara.
Küçüktopuzlu, K. Faik (2003). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında ÇED Sistemi ve ISO 14000 Standartlarının Değerlendirilmesi, Ege Üniversitesi Coğrafya Bölümü Sempozyumları 2, Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu, 16 - 18 Nisan 2003, [131 - 138], İzmir.
ÖZGÜÇ, N. (1998).Turizm Coğrafyası- Özellikler, Bölgeler, İstanbul: Çantay Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2444445
ÖK.3554555
ÖK.4554555
ÖK.5554555