DERS ADI

: FRANSIZCA'NIN SÖZCELEME DİLBİLGİSİ: SÖZDİZİM VE ANLAMBİLİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 6017 FRANSIZCA'NIN SÖZCELEME DİLBİLGİSİ: SÖZDİZİM VE ANLAMBİLİM I ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TALAT AKASLAN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çeşitli dil olgularını ve Fransızcanın dilbilgisi olgularını sözceleme açısından betimlemeyi, incelemeyi ve öğretmeyi öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözceleme yaklaşımını sunabilme.
2   Dilin bir etkinlik; sözceleme etkinliği olarak işleyişini ortaya koyabilme.
3   İşleyiş halindeki dili, kullanımların dilini betimleyebilme, dili işlevsel açıdan inceleyebilme.
4   Biçim-anlamın karşılıklı bağımlılığını açıklayabilme.
5   Fransızcanın dilbilgisel yapılarına ileri düzeyde hakim olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Yapısalcılık, üretimsel dilbilgisi ve sözceleme yaklaşımı (Benveniste, Culioli)
2 Tümce dilbilgisi/sözce dilbilgisi; sözceleme; sözcelemsel dilbilgisinin kuramsal ve yöntemsel temelleri
3 Sözce
4 Ad öbeği ve fiil öbeği
5 Ad öbeği
6 Belirtme öbeği
7 Ad öbeği-Zamir
8 Ara Sınav
9 Niteleme-Sıfat öbeği
10 Zarf Öbeği
11 Özne-nesne
12 Yüklem grubu
13 Yer ve Zaman tümleçleri
14 Sözceleme belirteçleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Benveniste, E., (1966), (1974), Problèmes De Linguistique Générale, Tomes I, II,, Gallimard.
2. Ortak kitap, (1992), La Théorie d Antoine Culioli, Ophrys.
3. Culioli, A., (1992-1999), Pour une linguistique de l énonciation, Tomes I, II, III, Ophrys.
4. Culioli, A., (2002), Variations Sur La liguistique, Klincksieck.
5. Culioli, A. & Normand, C., (2005), Onze Rencontres., Ophrys.
6. Ducard, D. & Normand (dir.), (2006), Antoine Culioli, Ophrys.
7. Fisher, S., (1999), Enonciation, Ophrys.
8. Rivière, C. & Groussier, M.-L. (éd.), (1997), La Notion, Ophrys.
9. Groussier, M.-L. & Rivière, C., (2008), De La Notion A L énonciation Et Retour, Ophrys.
10. Franckel, J.-J, & Paillard, (2007), Grammaire Des Prépositions, Ophrys.
11. Dufaye, L., (2009), Théorie des Opérations Enonciatvies Et Modélisation, Ophrys.
12. Bouscaren , J. & Deschamps, A. & Dufaye, L., (2001), Modalité Et Opérations Enonciatives, Ophrys.
13. Lévy, M., (2000), Grammaire Du Français. Approche Enonciative, Ophrys.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal sunuş; kuramsal yaklaşımın temel metinlerini tartışma; seçilen dil olgularını inceleme; kişisel çalışmalar ve grup çalışmaları (sunum, ödev) yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

talat.akaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 8 104
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555