DERS ADI

: SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 6019 SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrenciye söylem teriminin ne olduğunu kavratma, söylemi diğer dilsel birimlerden ayırabilmeyi öğrenir. Söylem çözümlemelerinin farklı alanlarda (tanıtım, gazete, siyasal, eğitim bilimleri, toplumbilim, tarih vb.) nasıl kullanılabileceğini öğrenme. Söylem çözümleme konusunda belirli bir donanım kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Söylemin ne olduğu konunda belli bir donanım kazanma.
2   Farklı yaklaşımlara göre söylem çözümlemesini bilme ve uygulayabilme.
3   Söylem çözümlemesi konusunda edinilen bilgilerin yabancı dil sınıflarına aktarımını gerçekleştirme.
4   Farklı söylem türlerini belirleyebilme, bunları dilbilimsel açıdan inceleyebilme.
5   Söylem türü dilsel birimlerin yabancı dil sınıflarında kullanımına ilişkin bilgileri tanıma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihçe, söylem tanımı
2 Söylem çözümleme okulları ve yaklaşımlar: Sözceleme kuramı ve edimbilim
3 İşlevsel dilbilim, söyleşi çözümlemesi ve söylem çözümleme
4 Eleştirel söylem çözümlemesi ve Amerikan Yaklaşımları
5 İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri
6 İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri
7 Öğrenilenlerin uygulanması
8 İçerik çözümlemesi, toplumdilbilim ve söylem çözümleme kuramı
9 Göstergebilim ve söylem çözümleme kuramı
10 Sınav
11 Söylemin oluşumu, söylemin kuralları
12 Verici, alıcı ve söylem
13 Kipsel yapılar ve söylem incelemeleri
14 Uygulama örnekleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours aux Textes. Paris: Nathan Université.
AMOSSY, Ruth (2000) L Argumentation dans le Discours. Discours Politique, Littérature d Idées, Fiction, Paris : Nathan-Université.
AMOSSY, Ruth ; HERSCHBERG PIERROT, Anne (2000) Stéréotypes et Clichés. Langue, Discours, Société. Paris : Nathan-Université, coll. Lettres et sciences sociales 128.
AUSTIN, John Langshaw (1991) Quand Dire, C'est Faire, Paris: Seuil.
BAYLON, Christian (2003) Sociolinguistique. Société, Langue et Discours, Paris: Nathan-Université.
BELLENGER, Lionel (1998) La Force de Persuasion, 2. baskı, Paris: ESF édition, Coll. Formation permanente.
BERTRAND, Denis (1999) Parler pour Convaincre, Paris: Gallimard, coll. Education/forum.
CANU, Alain (1992) Rhétorique et Communication, Orne: Éditions d Organisation.
CHARAUDEAU, Patrick et MAINGUENEAU, Dominique (dir.), (2002) Dictionnaire d'analyse du discours, Paris: Seuil.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15544435
ÖK.25544435
ÖK.35544435
ÖK.45544435
ÖK.55544435