DERS ADI

: EDİMBİLİM VE FRANSIZCA'NIN ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 6028 EDİMBİLİM VE FRANSIZCA'NIN ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dilbilim kuramları arasında önemli yer tutan EDİMBİLİM in temel kavram ve ilkelerinden hareketle edimbilimin Fransızca öğretimindeki yerini sorgulamak ve bu konuda yazılmış makale ve kitapları inceleyerek öğrencilerin bu alnada katkıların sağlayacak çalışmalar yapmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edimbilimin dayandığı temel kuram ve ilkeleri kavrayabilme.
2   Edimbilimin diğer dilbilim temel kavram ve ilkeleri ile arasındaki ayrımı anlayabilme.
3   Edimbilimin temel dayanağı olan dil edimleri olgusunun yöntemsel ve kuramsal gelişimini anlayabilme.
4   Dil edimleri olgusunun genelde yabancı dil öğretiminde özelde fransızca öğretimindeki rolünü anlayabilme.
5   Dil edimlerinini iletişimsel yönteme getirdiği katkıları çözümleyebilme.
6   Edimbilimin yazın alanındaki rolünü anlayabilme.
7   Interaction kuramında edimbilimin katkısını anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dibilimin temel kavram ve ilkeleri
2 Dilbilimin alt dallari
3 Sözceleme dilbilimi
4 Edimbilim nedir
5 Dil edimleri nelerdir
6 Edimbilim ve iletişimsel yaklaşım
7 Edimsel söylem ve dil öğretimi
8 Ara sınav
9 Edimbilim ve yazınsal söylem
10 Cotexte, Contexte, ve edimbilim
11 Metinlerarasılık ve edimbilim
12 Edimbilim ve argumentation
13 Edimbilim ve dissertation öğretimi
14 Edimbilim ve söylem çözümlemesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
2. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
3. L argumentation dans le discours, AMOSY, Ruth (2006), Paris, Armand Colin.
4. Introduction à la pragmatique, Nathalie GARRIC, F. CALAS, Hachette, 2007
5. Images de soi dans le discours. La construction de l ethos. AMOSY, Ruth (dir.) (1999), Genève, Delachaux et Niestlé.
6. Dictionnaire d Analyse du Discours, CHARAUDEAU, Patrick et MAINGEUNEAU Dominique (2002),, Paris, Editions du Seuil.
7. Dire et ne pas Dire Principes de sémantique linguistique, DUCROT, Oswald, (2003), Paris, Hermann, Editeurs Des Sciences et des Arts.
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 9 126
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555554434222
ÖK.25555554434222
ÖK.35555422
ÖK.4553422
ÖK.555555422
ÖK.655544
ÖK.7555444444222