DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE AMAÇLAR, ARAŞTIRMA ALANLARI VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6051 MATEMATİK EĞİTİMİNDE AMAÇLAR, ARAŞTIRMA ALANLARI VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, ortaöğretim matematik eğitimindeki temel bilgiler, amaçlar, konular ve uygulamalara değinilecektir. Bu ders matematik eğitimindeki araştırma ve uygulamaların arasındaki bağlantıya odaklanacaktır. Özellikle, matematik eğitiminin eğitim ve önemine dair son yıllardaki çalışma alanları ve araştırmalar ve ayni zamanda bu çalışma ve araştırmaların pratiğe uygulanması incelenecektir. Ayıca, öğrenciler Öğretim programlarının esas yapısını göz önünde bulunduracaklar, `öğretim programı terimi için alternatif tanımları keşfedecekler, bu alternatif tanımların sebep olduğu farklı problemleri belirleyecekler ve matematik öğretim programlarında, öğretmeyi etkileyen öğretim programı reform hareket ve değerlendirmelerindeki temel konuları keşfedeceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Matematik eğitiminde araştırmanın ne olduğunu anlamak ve bir araştırmanın amacını, bileşenlerini, etik kurallarını keşfetmek
2   2. Matematik eğitiminde farklı alanları keşfedip, araştırma için farklı amaçlar belirlemek
3   3. Bir araştırmanın kavramsal ve metodolojik olarak güçlü ve zayıf yanlarını belirlemek için eleştiri yapmak
4   4. Araştırma ve uygulama arasındaki ilişkileri incelemek ve matematik öğretimindeki öğrenme teorilerinin uygulama stratejilerini keşfetmek
5   5. Araştırma yapmak ve değerlendirmek arasındaki farkları incelemek
6   6. Öğretim Programının ne olduğunu ve farklı ülkelerdeki öğretim programlarının toplumu ve matematik öğretim programlarını nasıl etkilediğini anlamak
7   7. Öğretim programlarının tasarım ve uygulamasını değerlendirmek
8   8. Öğretim programlarının nasıl adapte edilip kabul olacağını anlamak
9   9. Matematik öğretim programında yer alan konularla ilgili son yıllardaki araştırma önerilerini anlayıp uygulamak.
10   10. `Öğrenci ve öğretim programı ve aynı zamanda `Öğretmenin bilgi ve İnancı ve Öğretim Programı ilişkilerini anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Matematik Eğitiminde araştırma ne demektir ve neden araştırma yaparız
2 Matematik Eğitimindeki Araştırmaların Amaçları ve Sınırlılıkları
3 `Matematik Eğitimindeki araştırma çalışmalarının bileşenlerinin incelenmesi ve `Araştırma yapmanın Etik Kuralları
4 Matematik Eğitimindeki Araştırma Alanları
5 Matematik Eğitimindeki Araştırma Alanları
6 Araştırma ve uygulamanın karşılaştırılması
7 Matematik eğitiminde öğrenme teorilerinin öğretime uygulanması
8 Ara sınav
9 Değerlendirme yapmanın araştırma yapma ile karşılaştırılması: Bir öğretim programı örneği
10 Öğretim programı nedir Farklı ülkelerdeki öğretim programlarının topluma ve matematik öğretim programı yapısına etkisi
11 Öğretim Programı Tasarımı ve Analizi: MEB Öğretim Programları, NCTM ve CCSSM Standartları
12 Öğretim programlarının Adapte edilmesi ve Kabul edilmesi: MEB Öğretim Programları, NCTM ve CCSSM Standartları
13 Öğretim programlarının Öğretime Uygulanması
14 `Öğretim programı ve Öğrenci ve `Öğretim programı ve Öğretmen Bilgisi ve İnancı
15 Yarıyıl sonu projelerin sunumu ve dersin değerlendirilip bitirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Senk, S. L., & Thompson, D. (2003). Standards-Based School Mathematics Curricula: What Are They What Do Students Learn Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.

MEB, (2013). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Retrieved from http://ogm.meb.gov.tr/

Common Core State Standards Initiative (CCSSI). 2010. Common Core State Standards for Mathematics. Washington, DC: National Governors Association Center for Best Practices and the Council of Chief State School Officers. http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_Math%20Standards.pdf

National Council of Teachers of Mathematics. (2000) Principles and Standards for School Mathematics, Book and E-Standards CD. Reston, Virginia. NCTM
Abrantes, P. (2001). Mathematical competence for all: Options, implications, and obstacles. Educational Studies in Mathematics, 47, 125-143.

Apple, M. W. (1992). The text and cultural politics. Educational Researcher, 21(7), 4-11, 19.

Ball, D. & Cohen, D. (1996). Reform by the book: What is--or might be--the role of curriculum materials in teacher learning and instructional reform Educational Researcher, 25, 6-8, 14.

Boaler, J & Staples, M. (2008). Creating mathematical futures through an equitable teaching approach: The case of Railside School. Teachers College Record. 110 (3), 608-645.

Brown, L. C., Seeley, C. L. (2010). Transition from middle school to high school: Crossing the bridge. Mathematics Teaching in the Middle School, 15(6), 354-358.

Charlambous, C. & Philippou, G. (2010). Teachers' concerns and efficacy beliefs about implementing a mathematical curriculum reform: Integrating two lines of inquiry. Educational Studies in Mathematics, 75, 1-21.

Clements, D. (2007). Curriculum research: Toward a framework for research-based curricula. Journal for Research in Mathematics Education, 38, 35-70.

Ferrini-Mundi, J., Burrill, G. & Schmidt, W. (2007). Building teacher capacity of implementing curricular coherence: mathematics teacher professional development tasks. Journal of Mathematics Teacher Education, 10, 311-324.

Schmidt, W; Houang, R.; Cogan, L. (2002). A Coherent Curriculum: The Case of Mathematics. American Educator, volume 26 (issue 2), p. 10-26, 47.

Schoenfeld, A. H. (2004). The math wars. Educational Policy, 18(1), 253-286.

Smith, M. (2000). Redefining success in mathematics teaching and learning. Mathematics Teaching in the Middle School, 5, 378-386.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555544355
ÖK.255555435
ÖK.353555535
ÖK.45355535
ÖK.555535
ÖK.655535
ÖK.7555535
ÖK.8555535
ÖK.955555445553
ÖK.1055435