DERS ADI

: MATEMATİKSEL BİLGİNİN GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6055 MATEMATİKSEL BİLGİNİN GELİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematiksel bilginin gelişime dair kuramları keşfetmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel bilginin bilişsel gelişimine dair kuramlar hakkında bir bakış açısına sahip olma.
2   Matematiksel bilginin gelişimine yönelik farklı kuramları bilme.
3   Her bir kuramla ilgili kavramsal bilginin uygulamasını yapabilme.
4   Literatür taraması yapabilme.
5   Konu ile ilgili yapılan çalışmaları analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tall & Vinner - Matematik eğitiminde kavram resmi ve kavram tanımı
2 Tall & Vinner - Matematik eğitiminde kavram resmi ve kavram tanımı
3 Skemp (1976) etkili ve ilişkisel anlama
4 Skemp (1976) etkili ve ilişkisel anlama
5 David Tall Procept Teori
6 David Tall Procept Teori
7 David Tall Procept Teori
8 Ara Sınav
9 Anna Sfard - İşlemsel-yapısal yaklaşım
10 Anna Sfard - İşlemsel-yapısal yaklaşım
11 APOS Teori
12 APOS Teori
13 APOS Teori
14 APOS Teori
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tall, D.O. & Vinner, S.: 1981, Educational Studies in Mathematics, 12: 151-169.
Skemp(1976).Instrumental and relational understanding, Mathematics Teaching.
Arcavi, A ve Schoenfeld, A.H.(1992). Journal of Mathematical Behavior, 11, 321-335.
Sfard, A. (1991). On the dual nature of mathematical conceptions: Reflections on processes and objects as different sides of the same coin. Educational Studies in Mathematics, 22, 1-36.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153333222
ÖK.252224222
ÖK.352223322
ÖK.4533334
ÖK.553332322