DERS ADI

: FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK, VE MATEMATİK (FETEMM) EĞİTİMİNDE MATEMATİK UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6057 FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK, VE MATEMATİK (FETEMM) EĞİTİMİNDE MATEMATİK UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin Fen, teknoloji, Mühendislik, ve Matematik (FeTeMM) eğitimi ile öğrenme, farklı disiplinlerin ilişkilerinin tartışılması, FeTeMM öğretmenk için gerekli olan öğrenci ve öğretmen bilgisi, FeTeMM eğitimindeki mesleki gelişimler, FeTeMM eğitiminin öğretilmesine dayanan kurallar, ve FeTeMM eğitimindeki matematik uygulamları önemi hakkında teorik ve deneysel araştırmaları keşfetmeye ve incelemeye dayalı tasarlanmıştır. Ayrıca, bu ders kültür ve kimlik bilgisinin STEM eğitimi üzerinde etkisi, literatüre dayalı olan FeTeMM eğitimindeki çelişen paradigmalara ve metodolojik yaklaşımlara dayalı derin bilgi birikimi oluşmasını sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere şu konularda yardımcı olacaktır. FeTeMM disiplinleri içerisinde yer alan araştırmalarda matematik eğitimini önemini farkına varmak, FeTeMM eğitimi konusunda çelişen paradigmalar üzerine hassas bir görüş ve merak geliştirmek, ve FeTeMM eğitimindeki kural ve öğretimin, öğretmen eğitimininve kişisel gelişiminin matematik alanındaki uygularını görüp bu konuda merak uyandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. FeTeMM eğitimin anlamını, altalanlarını ve tarihini hakkında bilgi sahibi olmak
2   2. FeTeMM okuryazarı bireyler yetiştirma kabiliyetine sahip olmak
3   3. FeTeMM eğitiminin altalanları konusunda bilgiye sahip olmak ve FeTeMM eğitimi hakkında ne bilmemiz gerektiğini bilmek
4   4. FeTeMM eğitiminin önemi hakkında bilgiye sahip olmak
5   5. FeTeMM eğitimi hakkında uluslararası düzeyde bir görüşe sahip olmak
6   6. FeTeMM eğitiminde son yıllarda calışılan uygulama, akım ve araştırmalar hakkında bilgiye sahip olmak
7   7. FeTeMM eğitimindeki matematik uygulamalarının önemini anlamak ve etkili bir FeTeMM eğitimi için gerekli olan öğrenme stratejilerini anlamak
8   8. FeTeMM öğretimi ve öğreniminin önemi ve FeTeMM eğitiminin MEB öğretim programlarındaki önemi hakkında bilgi sahibi olmak
9   9. Öğrencilerin FeTeMM disiplinlerinde nasıl matematiği öğrenebileceğini değerlendirme kabiliyetine sahip olmak
10   10. FeTeMM öğrenme ortamı yada FeTeMM ile ilgili bir araştırma tasarlama kabiliyetine sahip olmak
11   11. Matematiksel düşünmeyi, matematiğin önemini ve matematiksel ilişkilendirmeyi içeren FeTeMM etkinlikleri ve aktiviteleri oluşturmak
12   12. Günlük yaşama dair matematik problemlerini içeren FeTeMM etkinlikleri ve aktiviteleri oluşturmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 - Fen, teknoloji, Mühendislik, ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi nedir - FeTeMM eğitiminin alt alanları - FeTeMM eğitiminin tarihi - FeTeMM okuryazarlılığı
2 FeTeMM eğitimi ve araştırmaları hakkında ne bilebiliriz ve bu konuda ne bilmemiz gerekmektedir
3 -FeTeMM Eğitimi Neden önemlidir - FeTeMM Eğitimine uluslarası bir bakış
4 FeTeMM Eğitiminın son yıllardaki uygulama ve akımları: Bu noktaya nasıl ulaştık
5 - FeTeMM Eğitimindeki matematik uygulamaları ve bu uygulamaların önemi - Etkili FeTeMM Eğitimi için gerekli olan stratejiler
6 - FeTeMM Öğretim programları ve FeTeMM Öğretimi -MEB öğretim programlarında FeTeMM Eğitiminin önemi
7 - FeTeMM Öğretimi & Öğrenimi -Öğrenciler FeTeMM disiplinlerdinde matematiği nasıl öğrenirler
8 Ara sınav
9 FeTeMM Öğretim Ortamı Tasarlama
10 FeTeMM Disiplinlerinde Araştırma Tasarlama
11 Matematiksel düşünmeyi, Matematiğin önemini ve matematiksel ilişkilendirmeyi içeren FeTeMM etkinlikleri ve aktiviteleri nasıl oluşturabiliriz
12 Günlük yaşama dair matematik problemlerini içeren FeTeMM etkinlikleri ve aktiviteleri nasıl oluşturabiliriz
13 FeTeMM eğitimi ile ilgili etkinliklerin ve aktivitelerin geliştirilmesi
14 Önceki derslerde geliştirilen aktivite ve etkinliklerin sunumu
15 Yarıyıl sonu projelerin sunumu ve dersin değerlendirilip bitirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB, (2013). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Retrieved from http://ogm.meb.gov.tr/

Common Core State Standards Initiative (CCSSI). 2010. Common Core State Standards for Mathematics. Washington, DC: National Governors Association Center for Best Practices and the Council of Chief State School Officers. http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_Math%20Standards.pdf

National Council of Teachers of Mathematics. (2000) Principles and Standards for School Mathematics, Book and E-Standards CD. Reston, Virginia. NCTM
Moyer, Richard. (2012). Every day engineering: Putting the `E in STEM Teaching and Learning. National Science Teachers Association.
Bybee, R.W. (2013). The Case for STEM Education: Challenges and Opportunities.
NSTA Press: Arlington, VA
KELLY, A.E. & LESH, R.A. (2000). HANDBOOK OF RESEARCH DESIGN IN MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION.
MAHWAH, NJ: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES

Kuenzi, J. J. (2007). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education issues and
legislative options. Congressional Research Service.
http://sharp.sefora.org/wp-content/uploads/2007/12/rl33434.pdf

Wai, Lubinski, et al. (2010). Accomplishment in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) and Its Relation to STEM Educational Dose: A 25-Year Longitudinal Study.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, beyin fırtınası, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555555
ÖK.2445255444
ÖK.3555344442444
ÖK.455544444444444
ÖK.5555553
ÖK.64435555555
ÖK.754534544
ÖK.833354444
ÖK.9555344433
ÖK.1055555555555555
ÖK.1155444455
ÖK.1255444455