DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE KURAMSAL ARAŞTIRMA TASARIMI VE SUNUMU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6061 MATEMATİK EĞİTİMİNDE KURAMSAL ARAŞTIRMA TASARIMI VE SUNUMU SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin matematik eğitimi alanında yapılmış olan araştırmalar üzerine derinlemesine araştırma yaparak bir araştırmanın genel sürecine ilişkin var olan bilgi ve becerilerini geliştirmek. Kapsamlı bir şekilde bir akademik seminer hazırlama ve sunabilmeyi sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Araştırma seminerinin genel yapısını ve sürecini kavramak.
2   Literatürdeki çalışmaların içerikleri üzerinde kritik okuma ve karşılaştırma yapabilmek.
3   Literatürdeki çalışmalar bir grubu üzerinde analitik düşünme ve karşılaştırma yapabilmek.
4   Literatürdeki çalışmaların yazım formu ve içeriğine yönelik kritik ve analitik düşünme yapabilmek.
5   Literatürdeki çalışmalar ile kendi araştırmasını ilişkilendirebilmek ve bunu geniş bir araştırma raporu şeklinde yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
6   Bir dizi (ardışık) araştırma seminerini planlama ve yürütme becerisi kazandırmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer konusu seçme. Literatürde kritik okuma ve karşılaştırma yapma çalışması.
2 Literatür üzerinde kritik okuma ve karşılaştırma yapma çalışması.
3 Literatür üzerinde analitik düşünme ve karşılaştırma yapma çalışması.
4 Literatür üzerinde analitik düşünme ve karşılaştırma yapma çalışması.
5 Bir akademik seminerleri (1.) planlama.
6 Bir akademik seminer (1.) gerçekleştirme.
7 Ara Sınav
8 Bir akademik seminer sürecine (1.) ait gözlem raporu yazma.
9 Bir akademik seminerleri (2.) planlama.
10 Bir akademik seminer (2.) gerçekleştirme.
11 Bir akademik seminer sürecine (2.) ait gözlem raporu yazma.
12 Bir akademik seminerleri (3.) planlama.
13 Bir akademik seminer (3.) gerçekleştirme.
14 Bir akademik seminer sürecine (3.) ait gözlem raporu yazma.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-- Clark, W. (1989). On the Dialectical Origins of the Research Seminar. In History of Science, Vol. 27, Part 1, No. 96, pp. 111-154.
-- Adam, K. (2004). Modelling Success: Enhancing International Postgraduate Research Students' Self efficacy for Research Seminar Presentations, Higher Education Research & Development, 23(2), 115-30.
-- Gahagan, J. S. (2002). A Historical and Theoretical Framework for the First-YearSseminar. In National Resource Center for The First-Year Experience and Students in Transition, The 2000 national survey of first-year seminar programs: Continuing innovations in the collegiate curriculum (Monograph No. 35) (pp. 5-10).
-- Weissberg, B. (1993). The Graduate Seminar: Another Research-Process Genre, English for Specific Purposes, 12(1), 23-35.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12429
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 30 60
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1535535
ÖK.2535554355
ÖK.3535554355
ÖK.4535544355
ÖK.55555353
ÖK.655333555555