DERS ADI

: BİYOLOJİ PROGRAMI HEDEF ANALİZİ VE TEST GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 6034 BİYOLOJİ PROGRAMI HEDEF ANALİZİ VE TEST GELİŞTİRME SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğretim programlarında yer alan amaç, hedef ve davranışları tanımlayabilme, özelliklerini belirtebilme, bunların öğretime ve öğrenmeye olan katkılarını açıklayabilme, ilgili konularda amaç ve hedef davranış geliştirebilme, geliştirilen davranışları belirleyebilecek testler geliştirebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   öğretim programlarının amacını ve özelliklerini tanıyabilme
2   öğretim programlarında amaç, hedef, içerik ilişkisinin farkına varabilme
3   amaç ve hedef belirlemenin önemini anlayabilme
4   alanına uygun amaç ve hedef davranışları belirleyebilme
5   ve hedef davranışları ölçmeye yönelik ölçme araçları geliştirebilme ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretimle ilgili dökümanlarda hedef ve kazanım belirlemenin önemi.
2 Öğrenmenin alanları.
3 Öğrenmeyi incelemede kullanılan taksonomik yaklaşımlar.
4 Yeni öğretim programlarında benimsenen öğrenme alanlarının incelenmesi.
5 Öğrencilerin alanlarına uygun yeni programdaki hedef ve kazanımların incelenmesi.
6 Hedeflerin yazılmasında kullanılan krtiterler.
7 Amaç, hedef, hedef davranış ve kazanım kavramlarının incelenmesi.
8 Arasınav
9 Kazanım ve etkinlik arasındaki ilişkilerinin incelenmesi.
10 Programlardaki kazanımlara uygun etkinlik geliştirme çalışmaları.
11 Kazanımlara uygun soru geliştirme.
12 Geliştirilen soruların uygulanmasında göz önünde bulundurulacak özellikler.
13 Bir konuya ait hedef, kazanım ve etkinlik geliştirme.
14 Öğrenci projelerinin geliştirilmesi.
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve dersin değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sönmez, V. 2004; Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı ayıncılık, ISBN: 975-6956-17-8, Ankara
Hull, R. 1993; Science Teachers' Handbook, Simon & Schuster Education, ISBN: 0-7501-0449-X, U.K.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Ödev hazırlama 2 15 30
Sunum hazırlama 2 15 30
Diğer kısa sınav vb. 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.124
ÖK.224
ÖK.324
ÖK.424
ÖK.524