DERS ADI

: KİMYA EĞİTİMİNİN FELSEFESİ VE TARİHÇESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6031 KİMYA EĞİTİMİNİN FELSEFESİ VE TARİHÇESİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilim tarihi felsefesini ve günümüze kadar olan bilimsel gelişmeleri öğretmeyi amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim tarihi ve felsefesini kavrayabilme
2   Günümüze kadar bilim tarihi ve felsefesinin gelişimini kavrayabilme
3   Filozof ve bilim adamlarının çalışmalarını inceleyebilme
4   Geçmişteki kimyaya dönük çalışmaları ve deneyleri anlayabilme
5   Geçmişteki kimyaya dönük çalışmaları ve deneylerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim tarihi felsefesine genel bakış, bilimi anlama
2 Atom Kavramının Oluşması, Asya da (Eski Çin, Eski Hindistan, Eski Anadolu) bilimin öncüleri
3 Eski Mısır ve Yunanda bilimin gelişimi
4 Filozoflar dönemi, antik çağ
5 Hristiyan öğretisi, simya ve kimya: Kilisenin önemi, skolastik çağ, Rönesans
6 İslam öğretisi, simya ve kimya
7 Ortaçağda Bilim Dünyası ve Kimya Kavramı
8 Ara sınav
9 Kimyaya Hiyerarşik Yaklaşımlar
10 Aydınlanma çağı filozofları, bilimde büyük sıçrama
11 Alşimist Kimya Felsefesi, Madde ile İlgili Düşüncenin Eğitimi, Element Kavramının Gelişimi
12 Sanayi Devriminde Kimya Biliminin rolü ve Gelişimi, Kimya,çevre ve İnsan
13 Periyotlar cetvelinin Oluşumu ve Bilim Olarak Kimyanın Gelişimi
14 Çağdaş Kimya Kavramı ve diğer bilimlerdeki yeri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) The Need for a Philosophy of Chemistry, V. Mosini
2) Philosophy of Chemistry, HYLE - International Journal for Philosophy of Chemistry
3) Issues in Philosophy and History of Chemistry, Leipzig 1999, Allin,S
4) Doğa tarihi üzerine düşünceler, J. Gould; Tübitak , 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1544444
ÖK.2544444
ÖK.3544444
ÖK.4544444
ÖK.5544444