DERS ADI

: KİMYA EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ARAŞTIRMA TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6026 KİMYA EĞİTİMİNDE PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ARAŞTIRMA TASARIMI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı problem çözmede izlenmesi gereken stratejiler ve etkin faktörleri göz önünde bulundurarak ele alınarak kimya eğitiminde yer alan konularda örnek problem oluşturma, araştırma tasarımı ve çözüm stratejileri geliştirebilme yeterliliğine ulaşabilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitiminde problem çözmenin önemini açıklayabilme
2   Problem çözme aşamaları, stratejileri ve etkin faktörleri açıklayabilme
3   Çeşitli kimya konularında örnek problem oluşturabilm
4   Çeşitli kimya konularındaki örnek problemler için çözüm stratejilerini uygulayabilme
5   Çeşitli kimya konularındaki örnek problemler için çözüm stratejilerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen alanında problemin tanımlanması
2 Kimyada problem çözme eğitimi
3 Mantık yürütme becerileri ve bilişsel gelişim
4 Kimyada problem çözme stratejileri davranışlar
5 Problem çözme ve kimya kavram bilgileri
6 Bilişsel tarz ve problem çözme
7 Problem çözmede etkin faktörler-I
8 Ara sınav
9 Problem çözmede etkin faktörler-II
10 Kimya eğitiminde problem çözme ortamları
11 Kimyada problem oluşturma ve çözümlemeye genel bakış
12 Kimyada örnek araştırma tasarımı
13 Kimyada örnek araştırma tasarımı
14 Kimyada örnek problem oluşturma ve çözüm analizi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gabel, D. L., (1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning: A Project of the National Science Teachers Association, MacMillan Reference Prentice Hall International.
2. Watts, M. (1991). The Science of Problem-Solving: A Practical Guide for Science Teachers, Heinemann Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553444
ÖK.2553444
ÖK.34455443444
ÖK.44455443444
ÖK.54455443444