DERS ADI

: KİMYA ÖĞRETİMİNDE MODEL TASARIMI VE KULLANIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6035 KİMYA ÖĞRETİMİNDE MODEL TASARIMI VE KULLANIMI ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Modelleri kullanarak kimyanın soyut süreç ve kavramları hakkında düşünme, yorum yapma ve akıl yürütme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel süreç becerileri kapsamında, yeni ürünler (kanun, teori, prensip, eşitlik, formül v.b.) ortaya çıkarmak için izlenecek aşamaları ve bu aşamaların sonuçlarını değerlendirmek
2   Model kullanımının bilimsel ürünlerin ortaya çıkarılmasındaki rolü ve kapsamını öğrenmek
3   Maddenin özelliklerini, fiziksel ve kimyasal süreçleri, atom, molekül ve iyonların kesikli tanecik yapılarını model kullanarak anlamak.
4   Modellerin fen sınıflarındaki kullanım alanlarını ve işlevlerini anlamak
5   Modellerin fen sınıflarındaki kullanımını değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Model Ve Modelleme Kavramlarına Yönelik Tanıtma Ve Teorik Bilgiler Verilmesi
2 Kimyada Model Kullanımının Tarihsel Gelişimi
3 Fen Bilimleri ve Kimyada Öğretim Materyali Olarak Model Kullanımına Yönelik Literatür Araştırması
4 Çoklu Temsiller ve Kopya Olarak Modeller, Çubuk ve Top Modellerin Kimyadaki Uygulamaları, Tam Bir Kopya Olarak Modeller
5 Bilimsel Modellerin Kullanımı İle İlgili Öğrenci Sunumları
6 Modellerin Yapısının Değişimi ve Sürekliliği
7 Modellerin Yapısının Değişimi ve Sürekliliği
8 Ara sınav
9 Modellerin Bilimsel Olaylarla İlgili Fikir ve Teorilerin Formüle Edilmesinde ve Bilimsel Araştırmalarda Nasıl Kullanılabileceğinin Örneklerle İncelenmesi
10 Kimyasal Kavramların Model Kullanılarak Öğretilmesine Dayalı Öğrenci Sunumları
11 Kimyasal Kavramların Model Kullanılarak Öğretilmesine Dayalı Öğrenci Sunumları
12 Kimya Öğretiminde Analojik Modeller ( Ölçeklendirme Modelleri )
13 Eğitsel (Pedagojik) Analojik Modeller (Resim, Karikatür, Kimyasal Bağlar, Stereokimyasal Yapılar, Kristal Yapıları)
14 Teorik ve Matematiksel Modeller (Formüller, Atom Modelleri, DNA Modeli, Işığın Dalga-Tanecik Modeli, Öğrenme Modelleri)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Understanding Models and Their Use in Science: Conceptions of Middle and High School Students and Experts, L.Grosslight ve arkadaşları, Wiley,1991.
The Role of Models and Modelling in Science Education, J. Gilbert, Atlanta,1993.
Mental Models: Toward a Cognitive Science of Language, P.N. Johnson-Laird, Cambridge,1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-11.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1333444
ÖK.2333444
ÖK.3333444
ÖK.4333444
ÖK.5333444