DERS ADI

: ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6034 ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA EROL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin atom ve molekül fiziği öğretimi hakkında bilgi edinmesini sağlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini atom ve molekül fiziği konularına uygulayabilme
2   Atom ve molekül fiziği öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini bilme
3   Atom ve molekül fiziği kavram ve yasalarını anlama
4   Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği programlarını bilme
5   Bireysel farklılıklara uygun yöntemler seçme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretimini araştırma/inceleme
2 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretimini araştırma/inceleme
3 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretimini araştırma/inceleme
4 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretim yöntemleri
5 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretim yöntemleri
6 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği öğretim yöntemleri
7 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği programlarını araştırma/inceleme
8 Ara Sınav
9 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği programlarını araştırma/inceleme
10 Üniversite düzeyinde atom ve molekül fiziği programlarını araştırma/inceleme
11 Atom ve molekül fiziği öğretiminin nasıl yapıldığını saptama
12 Atom ve molekül fiziği öğretiminin nasıl yapıldığını saptama
13 Atom ve molekül fiziği kavram ve yasalarını anlama
14 Atom ve molekül fiziği kavram ve yasalarını anlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Bransden B.H and Joachain, C.J. (1999), Atom ve Molekül Fiziği , Bilim Yayıncılık.
2. Eisberg, R. Resnick, R. (1985). Quantum Physics of Atoms, Molecules, Solids, Nuclei, and Particles. John Willey and Sons.
3.Haken H., Wolf H. C.,(2004), Atom ve Kuantum Fiziği: Teori ve Deneylere Giriş (7. Baskı), Springer

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum, Arasınav, Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilhan.silay@deu.edu.tr

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 7 7 49
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14334
ÖK.24334
ÖK.3553343
ÖK.434444
ÖK.5434