DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE NLP TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6029 MATEMATİK EĞİTİMİNDE NLP TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematiksel kavramların NLP kullanılarak öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   NLP kavramını kavrayabilme
2   Matematik eğitimi konularında NLP tekniklerini kullanabilme
3   NLP tekniğini kullanarak ilköğretim matematik öğretimi ile diğer disiplinler arasındaki ilişkileri araştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 NLP ile ilgili genel bilgiler. Modelleme, aynalama, çapalama, motivasyon.
2 Küme kavramında NLP tekniklerinin kullanılması.
3 Doğal sayılar kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi.
4 Tam sayılar kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi.
5 Kesirler kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi.
6 Rasyonel sayılar kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi.
7 Arasınav
8 Geometrik kavramların NLP tekniğiyle öğretilmesi.
9 Olasılık ve istatistik konusunun NLP tekniğiyle öğretilmesi.
10 Denklem ve eşitsizlikler konusunun NLP tekniğiyle öğretilmesi.
11 Moduler aritmetik kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi.
12 Ondalık sayılar kavramının NLP tekniğiyle öğretilmesi
13 Trigonometrik kavramların NLP tekniğiyle öğretilmesi.
14 NLP tekniğiyle öğretilen konuların genel değerlendirmesi.
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baran, Z. (2009). NLP Aslında Beyin Sizsiniz, İzmir:Bilgivizyon Yayınları, ISBN 975-010-121-2.
Gün, N. (2007). NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu, İstanbul: Kuraldışı Yayınları, ISBN 9789752750616
Knight, S. (2000). Uygulamalarla NLP İşinizde Fark Yaratan Farklılıklar. Çeviren: İ.G.Taffe,1.Basım,Sistem Yayıncılık,İstanbul: ISBN: 9789753221139

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci ve Öğrenme merkezli.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 14 3 42
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0
Ödev Hazırlama 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1343
ÖK.23333555
ÖK.33333555