DERS ADI

: MATEMATİKSEL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6030 MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

matematiksel düşünmenin ne olduğu hangi süreçleri içerdiği, ilişkili olduğu düşünme biçimleri ile ilgili bilgiyi oluşturma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel düşünmenin bileşenlerini bilme
2   Matematiksel düşünmede kullanılan stratejileri bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bazı temel kavramlar
2 Matematiksel düşünmenin tanımı
3 Matematiksel düşünmede kulanılan bazı stratejiler
4 Matematiksel düşünmede kulanılan bazı stratejiler
5 Esnek ve yaratıcı düşünme
6 Tümevarımsal muhakeme
7 Tümdengelimsel muhakeme
8 Ara Sınav
9 Uzamsal ve görsel düşünme
10 Eleştirel düşünme
11 Problem çözme ve matematiksel düşünme
12 Üst düzey matematiksel düşünme
13 Matematiksel düşünme ile ilgili bazı makalelerin incelenmesi
14 Öğrenci sunumları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Steffe, L., Nesher, P., Cobb, P. (1996). Theories of Mathematical Learning. London.
English, L.ve Halford, G.(1995). Mathematics Education: models and processes. LEA.
Dickson, L., Brown, B. ve Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A
teacher s guide to recent research. London: Cassell.
Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts:
Problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
Orton, A. (1994). Learning mathematics: Issues, theory and classroom practice London: Cassell.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 10 5 50
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1122532
ÖK.2122532